Nieuwe release overleden Bobby Farrell

AMSTERDAM, 20110929 -- De nieuwe single van de afgelopen jaar overleden artiest Bobby Farrell komt in de week van 6 oktober uit. Bobby Farrell is bekend als voormalig lid van Boney M.. De nieuwe single 'Josephine Baker' komt uit in de geboorteweek van Bobby: de zanger, bekend van zijn flamboyante dans performances, was geboren op 6 oktober 1949. 'Josephine Baker' is een nooit eerder uitgebrachte dance track en bevat originele audio recordings van Bobby Farrell.

Maizie Williams brengt het nummer uit ter nagedachtenis aan Bobby. Maizie Williams heeft als lid van Boney M. met hem gewerkt. Deze groep had in de jaren '70 en '80 enorme hits waaronder 'Daddy Cool', 'Ma Baker', 'Rasputin', 'Sunny', 'Brown Girl in the ring' en 'Rivers of Babylon'. Toonaangevende artiesten van tegenwoordig, zoals David Guetta, Lady Gaga en Duck Sauce hebben samples van Boney M. gebruikt.

De single wordt bij radiostations wereldwijd gepromoot door iPluggers: een Nederlands bedrijf dat eerder dit jaar de internationale radio promotie verzorgde voor artiesten zoals INNA, de winnaars van het Songfestival en Vince Mendoza (winnaar van 4 Grammy awards).

De single is via iPluggers.com beschikbaar voor airplay en zal in de week van 6 oktober verkrijgbaar zijn via iTunes en andere online music stores.

Deel: ' Nieuwe release overleden Bobby Farrell '