Feestelijke afsluiting jubileumjaar Accordeon Orkest Swentibold

GELEEN, 20171014 -- Het jubileum “50 jaar Accordeon Orkest Swentibold” wordt op zaterdag 4 november 2017 afgesloten met een spetterende concertavond in Geleen. Op deze avond zit het 25 leden tellende orkest aangevuld met een aantal oud-leden voor u klaar. Onder leiding van Henk Tiebosch presenteert het orkest in het “Volkshoes” in Geleen een feestelijk programma. Dank zij de gedrevenheid van de dirigent en het enthousiasme van de orkestleden zal deze avond nog lang in het geheugen bewaard blijven.

Er worden muziekstukken gespeeld die ook op de onlangs verschenen cd staan, waarbij het orkest ook de bekende saxofonist Suzanne Welters uit Buchten zal begeleiden. Dansparen van Tipo Tango uit Eindhoven zullen hun danskunst laten zien tijdens opzwepende klanken van de Argentijnse tango. Laat u zich ook verrassen door het optreden van “The 4Kings” (een acapella groep uit België) en niet te vergeten Gjovalin Nonaj (accordeonvirtuoos uit Albanië).

De jubileumcommissie heeft de Limburgse dialectgroep Kartoesj weten te engageren om deze muzikale avond naar een hoogtepunt te brengen. Kartoesj staat samen met Swentibold op het toneel! Wat wil je nog meer?

Deze concertavond en alle andere activiteiten die het afgelopen jaar werden georganiseerd worden financieel ondersteund door subsidie van het Prins Bernard cultuurfonds, de Provincie Limburg, de Gemeente Sittard/Geleen en particuliere sponsors.

In het afgelopen jaar heeft het orkest tal van bijzondere activiteiten georganiseerd waaronder een Play-in met meer dan vijftig amateurmuzikanten. Het was één groot orkest en één groot feest.

De onlangs opgenomen cd is op deze avond te koop en is een waardevolle herinnering. Een cd waar allen erg trots op zijn.

In het kader van de subsidieverlening staat het volgend jaar zomer ook een muzikale uitwisseling met het accordeonorkest uit Weiterstadt (Duitsland) op het programma.

[Groepsfoto 2017 Swentibold Accordeon Orkest]

Entreekaarten voor dit concert zijn verkrijgbaar in de voorverkoop Tabakszaak Borèe Bloemenmarkt 8, Lindenheuvel, Geleen, à € 6,00 of aan de zaal à € 7,50.

U kunt ook bellen naar 0031 (0)46 4339777 om entreekaarten te reserveren. Deze liggen dan voor u klaar en moeten vóór 19.30 uur worden afgehaald bij de ingang van de zaal van het “Volkshoes”.

Deze bijzondere muzikale avond wordt gehouden in het “Volkshoes”,
Pastoor Schoenmaeckersstraat 8, 6163 BW Geleen

Het concert begint om 20.00 uur, zaal open om 19.30 uur
Er zijn voldoende parkeerplaatsen.

Meer informatie over het orkest zie ook
www.accordeonorkestswentibold.nl

Deel: ' Feestelijke afsluiting jubileumjaar Accordeon Orkest Swentibold '