De inzet van promotieartikelen door bedrijven als marketingstrategie is niets ongewoons. Bedrijven investeren regelmatig in partijen promotieartikelen die ze laten bedrukken om vervolgens weg te geven aan (potentiële) klanten en medewerkers. Lang niet al die objecten worden echter evenveel gewaardeerd, omdat de ontvanger er lang niet altijd behoefte aan heeft. Vanuit die behoefte geredeneerd hebben wij vier actuele promotie artikelen gevonden die dusdanig goed van pas komen dat ze zeker niet in de prullenbak zullen verdwijnen. We bespreken ze hier.

Mondkapjes

Als er toch één object is waar iedereen momenteel behoefte aan heeft, dan is dat een mondkapje. Ze zijn al langer verplicht in het openbaar vervoer en sinds kort ook in publieke binnenruimtes zoals winkels en gemeentehuizen. Na ieder gebruik moeten ze worden weggegooid of gewassen in het geval van stoffen mondkapjes. Dat maakt dat mensen meer dan één mondkapje nodig hebben. Daar kun je als bedrijf op inspringen. Laat stoffen mondkapjes bedrukken met het logo van je bedrijf. Kijk ook of je er iets leuks mee kunt doen, bijvoorbeeld met een leuke kreet of afbeelding. Deze mondkapjes kun vervolgens weggeven. Wanneer mensen ze dragen in het openbaar, maken ze meteen reclame voor jouw bedrijf!

Bandanas

Er bestaan alternatieven voor het mondkapje. Je ziet wel eens mensen met een spatscherm voor hun gezicht rondlopen, bijvoorbeeld. Maar gezien het feit dat we de koude maanden voor de deur hebben, is een alternatief dat mond en neus bedekt én warmte biedt voor veel mensen een betere oplossing. Je kunt bandanas laten bedrukken met je bedrijfslogo en deze weggeven. Dat zijn colsjalen die mensen om hun hals en over de mond en de neus kunnen dragen. Zo voldoet men aan het bedekken van de mond en de neus én houdt men de nek en de hals warm. Een buitengewoon handig promotieartikel voor de komende maanden!

Desinfectiedoekjes

Naast het dragen van een mondkapje, wordt al sinds het begin van de coronatijd aangeraden om de handen regelmatig te wassen en desinfecteren. Winkeliers hebben die hint opgepakt en handige desinfectieartikelen extra duur gemaakt. Het gevolg is dat een deel van het publiek die artikelen dan maar niet koopt. Voor hen is een gratis desinfectieartikel dus zeer welkom. Daar kun jij in voorzien. Zo kun je pakjes met desinfectiedoekjes laten bedrukken met het logo van je bedrijf en deze uitdelen. Het is zelfs ook mogelijk om flesjes desinfecterende handgel te laten bedrukken.

No touch key

Wellicht het meest originele promotieartikel in het kader van coronapreventie is de ‘no touch key’. Dat is een sleutelhanger in de vorm van een grote sleutel of haak. Hiermee kun je deurklinken bedienen, knoppen indrukken en codes intoetsen zonder dat je oppervlakken hoeft aan te raken waar veel andere mensen aan hebben gezeten. Dat heeft vrijwel niemand nog en komt wel zeer van pas. Uiteraard kun je ook hier je bedrijfslogo op laten zetten.

Geredeneerd vanuit de behoefte van de ontvanger zijn er dus verschillende promotieartikelen te bedenken die momenteel zeer van pas komen. Dat is altijd een goede strategie voor het kiezen van de juiste objecten om de investering de moeite waard te laten zijn. Je wilt immers niet dat jouw promotieartikel meteen in de prullenbak verdwijnt!

Deel: ' 4 actuele promotieartikelen voor bedrijven die zeker niet in de prullenbak verdwijnen '