De Nationale Kunstlesbon en de amateurkunstbeoefening

Zaanstad, 20130530 -- De Nationale Kunstlesbon is een cadeaubon voor het volgen van één of meerdere lessen in kunstvakken. Degene die de bon krijgt wisselt het in bij een erkende kunstdocent. De kunstdocent krijgt door middel van het invoeren van een unieke code op de bon en het aanmaken van een account het lesbedrag uitbetaald. Het initiatief is zowel bedoeld ter promotie van het amateurkunstonderwijs, als ter promotie van de lesgevers of kunstdocenten. De bon is te koop via de site denationalekunstlesbon.nl, maar ook bij een aantal fysieke verkooppunten die op de site zijn vermeld. Het aantal verkooppunten is inmiddels groeiende.

Het bedrijf is eind 2010 opgericht door 2 muziekdocenten.  Het initiatief is mede ontstaan door de bezuinigingen in het amateurkunstonderwijs.

Inmiddels hebben 109 docenten en instellingen zich aangemeld voor het deelnemersbestand. Het aanmelden is vrijblijvend en kosteloos, en biedt de mogelijkheid tot naamsbekendheid en promotie van de ingeschreven kunstdocenten . Hierdoor dient het tevens als "databank"  van kunstdocenten in Nederland.

De bon is  als "last-minute print exemplaar"  te koop via de site, maar op aanvraag wordt het in een " glossy uitvoering"  per post verstuurd.

Alle erkende kunstdocenten, ook die niet staan ingeschreven in het deelnemersbestand  kunnen de bon inwisselen en worden gegarandeerd uitbetaald.

Artikel over de Nationale Kunstlesbon in het bondsblad (jaargang 93 nummer 1-2012) van de Nederlandse Toonkunstenaarsbond (NTB)

Klik hier om de pdf te openen

Deel: ' De Nationale Kunstlesbon en de amateurkunstbeoefening '