Duurzame waterkoelers en leidingwaterkoelers op dag van duurzaamheid

Aandacht voor duurzame flessen waterkoelers en leidingwaterkoelers op dag van de duurzaamheid

ROTTERDAM, 20141008 -- Op 10 oktober zal de dag van de duurzaamheid wederom plaatsvinden. Op deze dag worden particulieren en bedrijven opgeroepen om duurzame initiatieven onder de aandacht te brengen en activiteiten te organiseren. Eden Springs heeft duurzaamheid tot onderdeel van haar missie gemaakt en wil graag aandacht schenken aan duurzame water- en leidingwaterkoelers.

Duurzame flessen waterkoeler “Smile”
Bij de ontwikkeling van de “Smile” flessen waterkoeler was het doel om energiebesparing te realiseren en klimaatneutraal te produceren. Deze waterkoeler is sinds de introductie zover doorontwikkeld dat de “Smile” zich de meest duurzame waterkoeler van Europa mag noemen. De Eden Smile watercooler bespaart tot maar liefst dertig procent energie.

Duurzame leidingwaterkoeler
Naast het gebruik van een flessen waterkoeler is ook een leidingwaterkoeler duurzaam en zeer eenvoudig in gebruik. Het grote voordeel van het gebruik van een leidingwaterkoeler is dat er geen transport hoeft plaats te vinden bij het distribueren van de waterflessen. Leidingwaterkoelers worden direct aangesloten op de waterleiding en leveren gezuiverd en koel drinkwater.

Duurzaamheid en de missie
Eden Springs (The Water and Coffee Company) heeft duurzaamheid tot onderdeel van haar missie gemaakt. Eden voldoet aan de drinkwaterrichtlijnen van de World Health Organization (WHO). Daarnaast is Eden Springs gelinkt aan “Carbon Neutral” en lid van de Associatie Water Coolers Nederland (AWCN) en Watercoolers Europe (WE).

Eden in Europa
Met een groot netwerk van vestigingen en waterbronnen is Eden actief in 15 landen. Eden levert meer dan 450 miljoen liter water aan meer dan een half miljoen klanten op jaarbasis. Eden Springs Nederland is onderdeel van de Eden Springs Group. In Nederland is Eden leverancier van vers bronwater sinds 2004. Sinds 2012 is Eden Springs Nederland ook actief op de koffiemarkt.

Kijk voor meer informatie over de dag van duurzaamheid op: www.dagvandeduurzaamheid.nl

Meer informatie over Eden Springs: www.edensprings.nl

Deel: ' Duurzame waterkoelers en leidingwaterkoelers op dag van duurzaamheid '