ICDuBo lanceert duurzaam schoolconcept

30 marktpartijen bieden totaalconcept duurzame scholenbouw

ROTTERDAM, 20121108 -- Het binnenmilieu bij scholen is nog steeds onder de maat en ook het energieverbruik op scholen kan in de meeste gevallen flink omlaag. Door een integrale aanpak kan geld worden bespaard én de leefomgeving op scholen sterk worden verbetert. Het Innovatie Centrum Duurzaam Bouwen (www.icdubo.nl) lanceert daarom een uniek duurzaam schoolconcept.

Dit duurzame schoolconcept bestaat uit twee echte klaslokalen die zijn opgebouwd, afgewerkt en ingericht met tal van duurzame oplossingen, specifiek gericht op scholen. Uniek is dat het geen verzameling losse producten betreft, maar een totaalconcept waarin ruim 30 marktpartijen een bijdrage hebben geleverd, die aansluiten bij de Frisse Scholen thema’s energie, binnenklimaat en thermisch, akoestisch en visueel comfort en deze op een integrale wijze inzichtelijk maakt.

Op donderdag 29 november wordt het schoolconcept bij ICDuBo feestelijk geopend door wethouder Johan Grijzen van de gemeente Schiedam. De gemeente Schiedam heeft duurzaamheid en het cradle-to-cradle principe omarmt. Zo ook het scholenproject Schravelant, een goed voorbeeld van duurzame scholenbouw. Na een compact sprekersprogramma zal de officiële openingshandeling rond 16:15 uur worden verricht. Na afloop van de opening vindt de ICDuBorrel plaats, de traditionele eindejaarsborrel van ICDuBo. Voor meer info zie https://icdubo.nl/nieuws/icduborrel-en-feestelijke-opening-schoolconcept-op-29-november.

Gratis aanmelden kan via; info@icdubo.nl
Tijdstip: 29 november 2012, inloop vanaf 15.00 uur (start ICDuBorrel om 16:30 uur)
Locatie: ICDuBo, Directiekade 2, Rotterdam

www.icdubo.nl