Schetsend Denken helpt topmensen innovatie te beleven

AMSTERDAM, 20070117 -- Kunst, wetenschap, bedrijfsleven. Wie hoort er in dit rijtje niet thuis? Bianca Hiemcke Schriek, algemeen directeur van RrOOD, combineert in haar organisatie deze drie disciplines tot een baanbrekende veranderingsmethodiek. Managers noemen het het nieuwste op het gebied van innovatie. Captains of industry besteden er zeswekelijks een hele werkdag aan om haar symposia bij te wonen. Stormenderwijs ontsluit RrOOD de weg naar nieuwe perspectieven.

"Het eerste symposium, nu 5 weken geleden, na een testfase van meer dan een jaar, heeft veel teweeg gebracht", legt Hiemcke Schriek uit, gelukkig met het succes. Vijftig bezoekers hebben het eerste symposium bijgewoond, bestuurders, directies, duurzame ondernemers, wetenschappers, 'cultural creatives', managers en 'high potentials'. Tijdens de tweede bijeenkomst - woensdag 24 januari 2007 - verwacht ze het dubbele aantal bezoekers, terwijl nu al ingeschreven wordt op het derde symposium van 7 maart in de Amsterdamse Rode Hoed. RrOOD heeft een serie van 10 symposia uitgeschreven. Daarna moet de methodiek van het 'schetsend denken' voldoende bekendheid hebben verworven om overal in het land in bedrijven, instellingen en organisaties te worden toegepast.

'Filosofen slaan de brug tussen denkbeelden en beelddenken', zo prijst RrOOD het symposium van komende woensdag aan. Is dat niet wat al te hoogdravend? "Nee", zegt Bianca, "Schetsend Denken is een methodische vondst die onmiddellijk aanslaat en enthousiasmeert. Niet meer en niet minder. Het lukt met deze vooraanstaande filosofen en wetenschappers, theatermakers en musici daadwerkelijk om topmensen uit het bedrijfsleven te overtuigen. En dat overtuigt onszelf er weer van dat we op de goede weg zijn." Voor het symposium van 7 maart in de Rode hoed zijn de eerste politici uitgenodigd.

Deel: ' Schetsend Denken helpt topmensen innovatie te beleven '