ebrary kondigt resultaten studentenenquête en downloads aan

PALO ALTO, Calif.--(BUSINESS WIRE)-- 20111102 --

In een voortdurende poging om de onderzoeksvereisten en -verwachtingen van studenten beter te begrijpen, in het bijzonder met betrekking tot boeken, kondigde ebrary® vandaag de eerste resultaten van haar Wereldwijde Studentenenquête inzake e-boeken van 2011 aan. Een vergelijking van de nieuwe enquête met dezelfde enquête die in 2008 werd uitgevoerd, impliceert dat aankoopgroeperingen, uitgevers en bibliothecarissen beter moeten samenwerken om de informatie- en onderzoeksbehoeften van studenten aan te pakken.

Tot de belangrijkste bevindingen van de enquête bij meer dan 6.500 studenten horen:

• Het gebruik en bewustzijn van e-boeken is in 2011 niet significant toegenomen ten opzichte van 2008
  • De voorkeur voor gedrukte boeken ten opzichte van elektronische boeken is niet veranderd: Beide zijn nog steeds even belangrijk
  • De overgrote meerderheid van studenten zou elektronisch boven gedrukt verkiezen als deze beschikbaar waren en als er betere apparatuur met minder beperkingen werden aangeboden
  • Er is een behoefte aan betrouwbare sociale media-apparatuur die gericht zijn op onderzoek

Het Engelstalige persbericht over de enquête is beschikbaar op https://www.ebrary.com/corp/newspdf/ebrary_2011_Student_Survey.pdf en er zal een webinar gehouden worden op vrijdag om 12.45 uur (EDT) om de resultaten te onthullen. Om u voor het webinar aan te melden, ga naar https://www.tfaforms.com/222269.

In een aparte aankondiging, beschikbaar op https://www.ebrary.com/corp/newspdf/ebrary_Download.pdf, kondigde ebrary de beschikbaarheid aan van het downloaden van e-boeken op meerdere apparaten.

Over ebrary (www.ebrary.com)

ebrary is een toonaangevende leverancier van e-boeken en onderzoekstechnologie aan bibliotheken wereldwijd. De onderneming, opgericht in 1999, biedt meer dan 273.000 e-boeken van meer dan 500 vertrouwde uitgevers onder flexibele modellen zoals abonnementen, eeuwigdurend archief (aankoop), klantgedreven aankoop en kortstondig lenen. Als de verkozen e-boekpartner van YBP Library Service, zijn de titels van ebrary beschikbaar in GOBI™ evenals YBP's dienstverlening voor goedkeuring en vraaggedreven aankopen (DDA - Demand Driven Acquisition). ebrary is de enige e-boekleverancier die klanten in staat stelt om hun eigen digitale materiaal met behulp van de DASH!™ (Gegevensuitwisseling, snel)-technologie te uploaden en integreren direct vanaf hun eigen computers, evenals het doorverwijzen naar meerdere online bronnen met behulp van InfoTools™-technologie. ebrary is lid van de ProQuest®-bedrijvenfamilie en heeft haar hoofdkantoor in Palo Alto, CA, Verenigde Staten.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
ebrary