Stagereizen regelt al 10 jaar stages naar Australie en Nieuw Zeeland

AUCKLAND, Nieuw Zeeland, 20171018 -- Stagereizen blaast deze maand 10 kaarsjes uit. In maart 2007 vertrokken de twee vrienden Marcel Roos en Ronald Gardebroek naar Nieuw-Zeeland om een stagebemiddelingsbureau op te richten. Het bedrijf richt zich op studenten die een stage in Australië of Nieuw-Zeeland willen lopen. Twee maanden later was Student Down Under, nu Stagereizen, een feit. Tijd om terug te blikken.

[Stagereizen logo] Al meer dan 3.000 studenten hebben dankzij het team van Stagereizen succesvol hun stage afgerond. Het gaat Stagereizen echter niet alleen om het bemiddelen van de perfecte stage, maar om de hele ervaring. “Wij willen iedereen laten zien wat een prachtige landen Nieuw-Zeeland en Australië zijn”, vertelt medeoprichter Ronald. “Tijdens een buitenlandse stage worden de ogen van de student geopend. De wereld is zo groot en mooi. Met Stagereizen willen wij studenten de tijd van hun leven bezorgen. Het is echt een levenservaring en het staat ook nog eens prachtig op het cv.”

De markt is competitief, maar Stagereizen is de afgelopen jaren flink gegroeid. “We hadden er zo lang over gedroomd, al ver voordat we naar Nieuw-Zeeland vertrokken”, zegt medeoprichter Marcel.  “Vanaf het moment dat we het formulier voor de inschrijving tekenden, voelde het al goed. Het was geweldig om te zien hoe ons bedrijf groeide. We hadden er zo veel tijd en energie in gestoken. Het voelde vooral fijn om studenten te kunnen helpen. De goede verhalen en de blije gezichten, dat is waar we het voor doen.”

Studenten zijn vaak erg voorzichtig met het inschakelen van een stage bemiddelingsbureau. “Studenten onderschatten de tijd en moeite die gepaard gaat met het regelen van een buitenlandse stage”, zegt Ronald. “Wij hebben een breed netwerk, waardoor er altijd een perfecte stage voor iedereen is. Dat is nog maar het begin. We organiseren weekend trips, ondersteunen ze met het visum, de huisvesting, de vlucht en andere praktische zaken op locatie zoals een bankrekening en een telefoonabonnement. Dit is voor ons allemaal mogelijk, door ons eigen kantoor in Auckland en serviceteam in Sydney. Om nog meer stress weg te halen, bieden we ook een pick-up service aan, zodat de studenten niet alleen zijn als ze aankomen na deze lange reis.” “Ik begrijp ook wel dat het veel geld is voor studenten”, voegt Marcel toe. “Studenten betalen bij ons dan ook alleen als wij succesvol een stage voor hen vinden. Anders storten we zonder administratiekosten de borg terug. Ook bieden wij de laagste prijsgarantie: als de student ergens anders in Nederland een vergelijkbaar pakket voor een lagere prijs vindt, bieden wij ons pakket met een extra 10% korting aan.”

Wat zeggen de studenten zelf? Carmen Neumann liep vorig jaar stage in Auckland, Nieuw-Zeeland. “Ik heb stage gelopen bij de media-afdeling van een universiteit. Ik moest vooral de opleidingen promoten van de afdeling door middel van interviews afnemen met studenten, sfeerimpressies produceren, events op de universiteit fotograferen, gastsprekers tijdens colleges filmen en vooral veel monteren. Zo bang ik was toen ik alleen vertrok vanaf Schiphol, zo trots ik terugkwam. Nieuw-Zeeland geeft je positiviteit, veel avontuur, vrienden en echt herinneringen om nooit te vergeten! Gewoon gaan! Nieuw-Zeeland is het mooiste land wat ik ooit heb gezien.” Op de website van Stagereizen vind je meer ervaringsverhalen.

Welke doelen heeft Stagereizen nog voor de toekomst? “We willen vooral blijven doen wat we doen en groeien”, zegt Marcel. “Als plaatsingscoördinator zorg ik ervoor dat er voor iedereen een passende stage is. Ons netwerk willen we nog verder uitbreiden, zodat we nog meer mensen blij kunnen maken met een stage in Australië of Nieuw-Zeeland.” “En we blijven onze service hier verbeteren”, voegt Ronald toe. “We organiseren al weekendtrips en sociale activiteiten zoals netwerkborrels, kroegentochten, wandelingen of een avondje bowlen maar daar willen we nog meer mee doen. Ook al doen we nu al meer dan mening concurrent, we blijven hierop focussen. Op die manier wordt het een onvergetelijke ervaring voor alle stagiairs en dát is wat wij willen.”

Deel: ' Stagereizen regelt al 10 jaar stages naar Australie en Nieuw Zeeland '