Accountmanager van het jaar werkt bij Studentenwerk

Extra prijs door discussie over de jeugd

DEN HAAG, 20130927 -- Doeke Geertsma is door het publiek gekozen tot de Accountmanager van het jaar 2013. Doeke reageerde nuchter maar met een winnaars twinkel in zijn ogen: ‘Dat er veel tevreden klanten zijn geeft me een heel goed gevoel bij de overwinning.’

De door ProSpex geïnitieerde verkiezing maakte in korte tijd veel los in de wereld van accountantmanagers, wat leidde tot een goede strijd tussen ijzersterke kandidaten. De jury had het dan ook niet makkelijk om drie accountmanagers te nomineren waarop het publiek kon stemmen. Een keuze die nauwlettend gevolgd werd, want  ruim driehonderd mensen uit het veld wilden niets van de spannende ontknoping in het Kyocera stadion in Den Haag missen.

Tot een kwartier voor de bekendmaking gingen twee deelnemers nek aan nek maar uiteindelijk zouden stemmers op LinkedIn het verschil maken. Doeke Geertsma behaalde de meest punten op de drie onderdelen.

De jury vindt Doeke een stevige business man met een uitgesproken mening die trots uitstraalt over zijn onderneming. Hij is de verpersoonlijking van de moderne accountmanager waar inhoud het wint van een vlotte babbel en lange adem het van kort gewin.

Juryvoorzitter Jos Blejie: Tijdens de papieren selectie was de jury even bang dat zij, op basis van de onderneming waar Doeke voor werkt, een te studentikoos type  zouden selecteren. Niets is minder waar. Als Doeke binnenkomt staat er meteen een daadkrachtig persoon die de aandacht heeft van zijn omgeving. Die attentie weet Doeke zonder moeite vast te houden tot het einde.’

Bleije benadrukt dat Bennie Kooistra van  Ziggo Zakelijk en Niels Gerver van Solcon eveneens goede accountmanagers zijn. Bleije: In de loop der jaren heeft Bennie zich ontwikkeld tot een vakman pur sang met een passie voor de diensten en focus op de klanten van zijn bedrijf. En Niels is de doorgewinterde accountmanager die alle finesses van het vak beheerst en tevens zijn salesadministratie goed op orde houdt om op basis van de juiste en meest recente gegevens te rapporteren.’

Discussie over de jeugd Onder de aanmeldingen zaten ook veel jonge veelbelovende kandidaten. Ze verloren het echter op ervaring van de veteranen in de voorselectie terwijl ze alles in huis hebben om hun huidige korte succes om te zetten naar een zeer succesvolle lange carrière. De discussie over de jeugd kwam dan ook onmiddellijk ter sprake bij de jury.

De jury besloot, denkend vanuit de ambitie van de verkiezing om te motiveren en te stimuleren binnen de groep jonge accountmanagers toch een signaal afgeven met De ‘Runner-Upprijs’. Geheel onverwacht werd daarom Richard Pors van Ricoh uit het publiek naar voren gehaald die deze prijs toegekend kreeg. Jurylid Johan Bertens: ‘Met deze prijs willen we jong uitzonderlijk talent belonen met training en coaching met als doel ze in de verkiezingen van 2014 terug te zien in de top drie.’

2014 ProSpex kan als organisator terugkijken op een succesvol en goed ontvangen initiatief waarvan het vervolg in 2014 direct omarmd is. Maxim Spek: ‘We hebben nu een jaar om de volgende verkiezing tot een inspirerend, motiverend en uitdagend onderdeel te maken van ieder persoon die met commercieel klantcontact bezig is. We gaan Doeke als winnaar maar ook de genomineerden en de Runner-Up volgen om te zien en leren wat de impact is van de verkiezing en hoe we een grote groep kunnen meenemen met de learnings.’

ProSpex Initiator achter de verkiezing dé Accountmanager van het jaar is Maxim Spek, directeur ProSpex, de marktleider in business-to-business telemarketing in Nederland dat de zakelijke markt in leads faciliteert. ProSpex ontving zelf het afgelopen jaar de FD Gazelle Award en in de 2012 de Ondernemersprijs Haaglanden.

Deel: ' Accountmanager van het jaar werkt bij Studentenwerk '