GEODIS kiest voor effectieve veiligheid

Almere, Enschede, Rotterdam, Venlo, Venray, 20130801 -- Geodis Logistics Benelux heeft de veiligheid in het magazijn zeer hoog in het vaandel staan. Daarom is gekozen voor het nieuwe Blue Spot systeem.

Logo GeodisHet visuele waarschuwingssignaal is ontwikkeld om ongelukken met heftrucks en voetgangers in magazijnen of productieruimtes te voorkomen. De zogenoemde BlueSpot geeft een speciaal blauw licht af dat voetgangers waarschuwt op het moment dat er een heftruck aankomt.

Bijkomend voordeel is dat de BlueSpot geruisloos is. Heftruckchauffeurs schakelen akoestische waarschuwingssignalen vaak uit, omdat de schrille tonen ervan als zeer storend worden ervaren. Hierdoor komt de veiligheid in het geding. Met BlueSpot is dit verleden tijd.

“Inmiddels zijn al onze hef-, reach- en orderpicktrucks in de Benelux uitgerust met BlueSpot en de reacties binnen onze organisatie zijn zeer positief. Door de continue bewustwording van veiligheid in onze magazijnen is hiermee wederom een stap in de goede richting gedaan.”, aldus Henk Gerards, Operations Director van Geodis Logistics Benelux.

BlueSpot is een gepatenteerd visueel waarschuwingssignaal ontwikkeld door Motrac Linde Material Handling. Het bestaat uit twee energie efficiënte, zeer heldere en duurzame LED-lampen die aan de daklijst van de beschermkooi zijn gemonteerd. Een grote blauw verlichte plek wordt vervolgens op de werkvloer, een paar meter vóór de heftruck uit, geprojecteerd. Het verlichtingssysteem werkt zowel in voorwaartse als achterwaartse rijrichting. Het is een waarschuwing aan voetgangers die mogelijk naderen.

De spot kan in twee standen worden gezet: continu licht of knipperend licht. Beide instellingen zijn uiterst effectief om de veiligheid in de magazijnen te waarborgen.

Over Geodis

Geodis Logistics, een logistieke dochter van de SNCF (Franse Spoorwegen), is een Europees leider op het gebied van transport en logistiek. Ze draagt bij aan het besparen van kosten, verbeteren van de service en internationalisering van organisaties door het ontwerpen van oplossingen en het op elkaar afstemmen van goederenstromen. Geodis staat bekend om haar vermogen om wereldwijd, multimodaal, elke stap in de logistieke keten te beheersen en levert distributie, logistiek, weg-,lucht- en zeevracht, groepagevervoer, expresservice, freight-forwarding en reverse logistics. Met meer dan 30.000 werknemers in 120 landen, behoort Geodis tot de top acht van logistieke dienstverleners in de wereld.

Het hoofdkantoor van Geodis Logistics Benelux  is gevestigd in Capelle aan den IJssel en beschikt in de Benelux over 6400 klanten, 1.000 medewerkers en 240.000 m2opslagruimte verspreid over 12 locaties in onder andere Almere, Amsterdam, Antwerpen, Enschede, Rotterdam, Venlo en Venray. Geodis Logistics biedt logistieke diensten aan een breed scala van klanten op het gebied van e-commerce, FMCG, Retail, High Tech en Pharma & Healthcare.

Meer informatie over Geodis Logistics vindt u op www.geodis.nl

Deel: ' GEODIS kiest voor effectieve veiligheid '