Buiten regent het, maar de snowsteps vliegen de winkel uit

Groningen, 20111214 -- De extreme winter laat nog op zich wachten, maar Nederlanders slaan nu al massaal hulpmiddelen voor de winter in. Vorig jaar waren veel mensen verrast door een vroege winter met veel sneeuw en alle ongemakken die daarmee gepaard gingen. Dit jaar laat een grote groep niets aan het toeval over en bereidt zich nu al voor op dat wat mogelijk staat te gebeuren.

Voorbereid

Dat mensen zich al vroeg voorbereiden is ook merkbaar bij YaktraxSneeuwketting.NL, (web)winkel in sneeuwkettingen voor onder de schoen. Dit jaar is het al vroeg druk met bestellingen van deze 'snowsteps' die voetgangers behoeden tegen uitglijden bij sneeuw en ijs. Deze drukte is volgens eigenaar Piet Oudman grotendeels te verklaren door de afgelopen winters. Vorig jaar waren de winterse ongemakken zo extreem en langdurig dat in heel Nederland bijna geen sneeuwijzer meer te krijgen was. 'Goede hulpmiddelen horen gewoon in het noodpakket, als het eenmaal flink wintert dan ben je eigenlijk al te laat' aldus Oudman.

Onbegaanbaar

Diverse steden hebben al extra zout ingeslagen, maar als het echt gaat winteren dan blijven binnenstraten en stoepen vaak nog lang bedekt onder een laag sneeuw en ijs. IJsvorming onder een laag sneeuw kan erg verraderlijk zijn en brengt voor voetgangers -en met name ouderen- risico's met zich mee. Hulpmiddelen zoals de Yaktrax zorgen ervoor dat besneeuwde paden toch veilig begaanbaar zijn.

Veiligheid telt

Tijdens de laatste winter zijn in Nederland meer dan 18000 mensen op een Spoedeisende hulpafdeling van een ziekenhuis behandeld nadat zij lopend of met fiets en bromfiets waren uitgegleden. Lopend zijn de meeste slachtoffers (86%) uitgegleden. Volgens Oudman is de vroege drukte ook te danken aan de toegenomen aandacht voor sneeuwijzers. 'Logisch, want er is veel leed mee te voorkomen'. Door diverse instanties zijn tests met sneeuwijzers uitgevoerd en bij de recente snow steps test van de ANWB kwam de door YaktraxSneeuwketting.NL gevoerde sneeuwkettingen van het merk Yaktrax als beste uit de test. 'Dit was goed te merken, mensen informeerden via de website naar de sneeuwkettingen of kwamen met de testresultaten onder de arm naar de winkel. Veiligheid telt en dat merken we!'.

Meer informatie: www.yaktraxsneeuwketting.nl

Deel: ' Buiten regent het, maar de snowsteps vliegen de winkel uit '