EnGarde lanceert ultralicht kogelwerend Dyneema® vest

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- 20111031 --

Na een intensieve test-, onderzoeks- en ontwikkelperiode is het zover. EnGarde heeft een revolutionair, ultradun, kogelwerend paneel ontwikkeld. Het ballistische ENGARDEIIIA-ULTRA-06 paneel dat in december 2011 geïntroduceerd wordt op de Nederlandse markt is het eerste hybride paneel dat volledig uit Dyneema® bestaat.

Het nieuwe ENGARDEIIIA-ULTRA-06 paneel. (Photo: Business Wire)

“Het geheim zit in het zorgvuldig combineren van verschillende Dyneema® varianten in één paneel. Hierdoor ontstaat een kogelwerend vest met een ongeëvenaard beschermingsniveau, dat ook nog eens ultralicht en flexibel is.” Aldus Iwan Luiten, oprichter en marketing manager van EnGarde.

EnGarde is continue bezig met het verbeteren van het draagcomfort voor klanten. Uiteraard zonder in te boeten op het hoge beschermingsniveau. Na maanden van onderzoek zijn ze erin geslaagd om het nieuwe ENGARDEIIIA-ULTRA-06 paneel door verschillende, onafhankelijke testlaboratoria succesvol te laten testen volgens de meest recente NIJ standaard 0101.06.

Luiten: “Hoewel de schiettesten voor dit nieuwe ENGARDEIIIA-ULTRA-06 paneel strenger dan ooit waren, is het ons gelukt om het gewicht van het nieuwe paneel met meer dan 10% te verminderen ten opzichte van het huidige NIJ Level IIIA gecertificeerde Dyneema® paneel. Het ENGARDEIIIA-ULTRA-06 paneel biedt niet alleen hoogwaardige ballistische stopkracht, maar ook intrinsieke 'real world'-bescherming tegen messen en injectienaalden.”

Het nieuwe ENGARDEIIIA-ULTRA-06 paneel is ook met succes getest volgens de Duitse Schutzklasse TR03/2008, inclusief de 0-meter test (een contactschot).

Het ultralichte, supersterke en comfortabel zittende paneel is vanaf december 2011 beschikbaar voor alle EnGarde modellen.

EnGarde is een Nederlandse fabrikant van kogelwerende vesten en is in meer dan 30 landen actief.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50048007&lang=nl

CONTACT:
EnGarde body amor