Kamerzoekende snakt naar vertrouwen

AMSTERDAM, 20140929 -- Het gebeurt nog te vaak; een student denkt een geschikte kamer te hebben gevonden, maar blijkt contact te hebben met een oplichter. KamersInNederland.nl onderzocht het zoekgedrag van haar 70.000 leden en ontdekte dat kamerzoekenden snakken naar vertrouwen.

KamersInNederland.nl geeft veel aandacht aan de veiligheid van kamerhuur- en verhuur. Zij kiezen ervoor om al hun leden zich verplicht aan te laten melden via Facebook. Ook de snelgroeiende website Ticketswap.nl handelt op deze veilige manier. Als je via hun website een kaartje voor een evenement zoekt of verkoopt, dan log je ook eerst in via Facebook. Het Facebook-profiel geeft de advertentie een gezicht, wat de kamerzoekende vertrouwen geeft.

Onduidelijke advertentie schrikt af
Uit eigen onderzoek van Kamers in Nederland blijkt dat kameradvertenties met een beperkt account niet of nauwelijks worden bekeken. Advertenties zonder profielfoto en/of duidelijke informatie scoren namelijk een hoog uitstappercentage en minder verstuurde berichten. De huurder wil dus zeker zijn van een ‘echt’ persoon achter de aangeboden kamer.

Zekerheid via Facebook
Op kamerwebsites zonder Facebook-koppeling hoeven verhuurders niet alle informatie naar waarheid in te vullen. Daar kan een fraudeur dus makkelijk te werk gaan. Nog steeds groeien de zwarte lijsten van kameroplichters, waardoor studenten snakken naar vertrouwen. Dit vertrouwen blijkt, uit gegevens van KamersInNederland.nl, groot te zijn wanneer de advertentie helder is. Hoe meer informatie de verhuurder geeft, hoe langer potentiële huurders blijven kijken en hoe vaker er contact wordt opgenomen. Vaak hebben deze advertenties veel duidelijke foto’s en een goed verhaal.

Website van het Jaar 2014
Kamers in Nederland geeft kamerzoekenden de mogelijkheid om gratis en onbeperkt te kunnen reageren op altijd betrouwbare advertenties. De in februari 2013 opgerichte website heeft inmiddels al 70.000 leden en 35.000 Facebook-fans. Mede door openheid en veiligheid zijn websites als Ticketswap.nl en KamersInNederland.nl genomineerd voor ‘Website van het Jaar 2014.’ Kamers in Nederland is als enige kamerwebsite genomineerd in de categorie ‘Huisvesting.’

---- Einde bericht ----

Bridge Marketing BV