Nationale Waarborg zoekt LEFgozers

NIEUWEGEIN, 20140319 -- "Schulden ontstaan doordat je teveel uitgeeft, niet zo zeer omdat je te weinig inkomsten hebt. Dit klinkt misschien logisch, maar als je je dit niet voldoende bewust bent, kan iedereen dus in de schulden komen!" Aldus Gijs Wintzen, directeur van Stichting LEF – de stichting die via lesprogramma’s financiële educatie op MBO-scholen ontwikkelt en stimuleert.

Nationale Waarborg introduceert de LEF-bankgarantie
Nationale Waarborg is reeds jaren een trouw sponsor van Stichting LEF omdat zij dagelijks aan den lijve ondervindt wat financieel onbewustzijn van de consument voor desastreuse gevolgen kan hebben.  Dit is onder andere  zichtbaar gemaakt in het jubileumboek Schuld & boete dat inmiddels haar tweede oplage kent. Van elk verkocht exemplaar gaat 10 euro naar Stichting LEF. Naast donaties via de boekopbrengsten hoopt Nationale Waarborg via de LEF-bankgarantie meer draagvlak en besef te krijgen bij adviseur én consument voor het belang van financiële educatie.

LEFgozers gezocht!
Een deel van de verkoopprijs van de bankgarantie wordt gedoneerd aan Stichting LEF. De hoogte van dit deel en de wijze waarop dit verdisconteerd wordt, bepaalt de adviseur. Nationale Waarborg verdubbelt deze donatie het eerste jaar vanaf lancering van de LEFgarantie door publicatie van het persbericht.
Adviseurs kunnen zich voor de LEF-bankgarantie aanmelden bij Nationale Waarborg via www.nationalewaarborg.nl/lef. Op deze pagina staat ook meer informatie over deze actie.  Na aanmelding wordt samen met de betreffende adviseursorganisatie bekeken voor welk bedrag de organisatie via de bankgarantieservice zal doneren. Eventueel benodigde aanpassingen in de aanvraagmodules worden door Nationale Waarborg verzorgd.

Promotie
Alle adviseurs die dit initiatief omarmen zullen als LEFgozer worden opgenomen in de LEF gallerij van Nationale Waarborg. Een intensieve social media campagne behoort tot het promotiepakket. Bovendien zal de pers gezocht worden in de vak- en consumentenmedia. Het Nederlandse Hypotheek Collectief heeft zich inmiddels gemeld als eerste LEFgozer.

Over Nationale Waarborg
Nationale Waarborg B.V. stelt de bankgarantie binnen één werkdag, vóór finaal akkoord. Particulieren (kopers van woningen) kunnen een bankgarantie aanvragen door tussenkomst van een vakbekwaam, erkend hypotheekadviseur. Het intermediair biedt hiermee een adequate oplossing voor het spanningsveld tussen de verkopende partij die snel een aanbetaling wenst  en de aankopende partij die normaliter de procedure moet doorlopen voordat deze aan de vereiste zekerheid kan voldoen.

Deel: ' Nationale Waarborg zoekt LEFgozers '