Rotterdam WTC host 28e editie IPMA World Congress

ROTTERDAM, 20140924 -- De 28e editie van het IPMA World Congress zal dit jaar plaatsvinden in Rotterdam (WTC) van 29 september tot en met 1 oktober. IPMA (International Project Management Association) is een wereldwijd opererende branchevereniging voor projectmanagement. Een van de mede organiserende partijen van het wereldcongres is IPMA-NL, de Nederlandse branchevereniging voor projectmanagement. Het evenement telt meer dan 800 bezoekers uit zo’n 65 landen. Onder de keynotes bevinden zich onder anderen H.K.H. Prinses Laurentien en Microsoft directeur Sajan Parihar.

Thema

‘s Werelds grootste congres op het gebied van projectmanagement staat dit jaar in het teken van ‘Innovation through Dialogue‘.  Drie inspirerende dagen  waar projectmanagement experts uit meer dan 25 landen hun visies en ervaringen vanuit de praktijk en wetenschap delen. Het  programma bestaat uit 17 keynotes waaronder H.K.H. Prinses Laurentien, professor Richard Wiseman (the Luck Factor), Jos Nijhuis (CEO Schiphol), Sajan Parihar (Microsoft) en Wilma Mansveld (Staatssecretaris Infrastructuur en Milieu).

Microsoft hoofdsponsor wereldcongres

Microsoft biedt sinds 1986 technologie aan voor projectmanagers. In de loop der jaren heeft MS Project zich ontwikkeld tot een product dat de verschillende facetten van project management ondersteunt. Op het  IPMA World Congress is Microsoft aanwezig met 5 verschillende partners die ieder een unieke kijk hebben op project management tooling. Deze partners zullen op dinsdag 30 september tijdens break-out sessies verschillende cases presenteren over o.a. “de innovatieve sociale organisatie en de rol van Project management daarbinnen”, “Worst Practices”, “Business Intelligence binnen je Projecten Portfolio” en hoe je een  “Duurzame & IT allignment op kan zetten in een veranderende organisatie”. Daarnaast worden er gratis testversies van MS Project Online uitgedeeld.

Op maandag 29 en dinsdag 30 september zal Sajan Parihar op het event zijn. Sajan is de directeur Project & Portfolio Management business voor Microsoft wereldwijd en werkt vanuit het Microsoft hoofdkantoor in Redmond, Seattle. Tijdens zijn keynote zal Sajan een eerste inzicht geven in de nieuwste versie van MS Project die in de komende maanden beschikbaar zal komen. Daarnaast zal Sajan praten over zijn visie op project management.

IPMA nodigt uw redactie van harte uit het congres bij te wonen. Mocht u een van de sessies willen bijwonen of een van de keynotes willen interviewen dan kunt u zich aanmelden/hiervoor een verzoek indienen bij Arianne Goris, IPMA-NL via Arianne@pragtig-pr.nl of bij Esther Pieterse via esther@ckc-seminars.nl.

Deel: ' Rotterdam WTC host 28e editie IPMA World Congress '