JAG Trucks Middle East verzilvert groeikansen in Egypte

Investeerders positief over Egypte

CAIRO, 20150216 -- Handel en export lijden niet onder de negatieve berichtgevingen over Egypte. "De positieve ontwikkelingen in het land volgen elkaar snel op", aldus Erwin Jager, directeur en eigenaar van JAG Trucks Middle East. Het laatste kwartaal van 2014 is zeer succesvol gebleken voor de onderneming die vrachtwagens, getrokken materieel en machines exporteert naar Egypte.

Nederland is een écht exportland en is daardoor in staat om in een groeiende behoefte te voorzien als het gaat om wereldwijde export. Een goed voorbeeld hiervan zijn de positieve ontwikkelingen in Egypte. De ondersteuning van omringende landen van Egypte die de komende jaren veel investeren in de nieuwbouw van woningen en infrastructuur. Daarvoor zijn naast vrachtwagens en machines ook bouwmaterialen noodzakelijk. "Tijdens één van onze reizen zijn we onmiddellijk in dat gat gesprongen", aldus Erwin Jager.

"Met twee lokale businesspartners hebben we een lokale onderneming opgericht waardoor we veel sterker staan in onze communicatie. Het biedt ons veel voordelen, we komen daardoor binnen bij lokale afnemers die anders voor ons verborgen waren gebleven. We richten ons actief op de toekomstige groei en ontwikkeling van het land. Dat vergt veel tijd en energie op meerdere vlakken maar creëert op korte termijn interessante rendementen die in Nederland simpelweg niet meer te realiseren zijn", aldus Jager. "We verkopen sinds 2014 veel materieel en krijgen dagelijks veel aanvragen om materieel te leveren. Lokaal zijn we uitstekend vertegenwoordigd waardoor we de concurrentie een paar stappen voor zijn. Wij merken niets van de onrust waarover dagelijks valt te lezen. Ondernemen is gecalculeerd risico nemen. Reizen door gebieden, wat een potentieel risico met zich meebrengt, is er daar één van, tegelijkertijd worden dan wel kansen ontdekt die anders verborgen waren gebleven. 2015 staat voor ons in het teken van groei. Middels lokale agenten in alle grote steden zijn we in staat maximale ondersteuning te bieden aan de ondernemers en ze op tijd te voorzien van materieel. Voorlopig zie ik alleen maar groei voor Egypte."

[JAG Trucks Middle East verzilvert groeikansen in Egypte]

"Vanuit Dubai waar onze Holding Barrows Invest zit gevestigd, hebben we een groot netwerk van investeerders opgebouwd dat in Egypte zonder meer een voordeel is. Samen investeren we in interessante vastgoedprojecten. We worden in Egypte met open armen ontvangen. Ondernemers worden goed ondersteund door de overheid om de groei te faciliteren. Banken stellen zich coöperatief op. Zo bouwt bijvoorbeeld het grootste bouwbedrijf van Dubai voor een waarde van 40 billion dollar een project van 1 miljoen huizen in Egypte waarvan de oplevering start in 2017. Een land waar Saoudi Arabië en Kuweit tevens veel geld investeren. Een tweede voorbeeld is de oplevering van de nieuwe airport terminal in Hurgharda. Het land is klaar voor integratie van nieuwe infrastructuren, realisatie van woonwijken, winkelcentra en natuurlijk niet te vergeten de toeristensector."

Kansen ontstaan voor export, voor vastgoedinvesteringen maar ook voor werkgelegenheid en groei in de toeristensector. Het is een land dat de komende decennia op een positieve manier veel in het nieuws zal zijn. Beleggen kan juist nu daardoor extra interessant zijn. De grond in Egypte is nu nog goedkoop en zal de komende jaren door actieve beleggers worden aangekocht om te speculeren in de opbouwende economie van dit land. Hiervan profiteert niet alleen de bouwsector maar ook zeker de exportsector. In dat laatste zijn we als Nederlanders nou eenmaal sterk.

Deel: ' JAG Trucks Middle East verzilvert groeikansen in Egypte '