Mazda Motor Logistics Europe automatiseert douaneaangifte

Mazda automatiseert douaneaangifte met cloudgebaseerde oplossing van Descartes

Lier, België, 20120918 -- De Descartes Systems Group (NASDAQ:DSGX) (TSX:DSG), de wereldwijde leider in logistieke services die handelspartners verenigt, heeft bekendgemaakt dat Mazda Motor Logistics Europe N.V., de in België gevestigde tak van de toonaangevende automobielfabrikant Mazda Motors, de douaneafhandelingsoplossing van Descartes gebruikt om haar douaneaangiften in België te automatiseren.

“Veranderingen in douaneregelgeving, zoals de invoering van Paperless Douane en Accijnzen (PLDA), maken het indienen van douaneaangiften er niet gemakkelijker op”, aldus Nico Lejon, manager van European Financial Services bij Mazda. “De cloudgebaseerde oplossing van Descartes is van essentieel belang voor ons bedrijf, omdat wij met strakke planningen en strikte deadlines te maken hebben. Dankzij Descartes konden wij onze bedrijfsprocessen verbeteren doordat handmatige taken kwamen te vervallen en de nauwkeurigheid van onze aangiften toenam. Hierdoor konden wij de kwaliteit van onze processen net zo goed bewaken als wij bij onze producten doen en konden we onze supply chain op gang houden.”

De douaneafhandelingsoplossing van Descartes voor de EU is een efficiënte en nauwkeurige oplossing voor het indienen van douaneaangiften en het inklaren van goederen in België, Nederland en Luxemburg. De oplossing is modulair opgebouwd en biedt onder andere functies voor het beheren van invoer, uitvoer en doorvoer, accijnzen, gecombineerde aangiften, noodprocedures en douane-entrepots. Daarnaast bieden het gebruiksvriendelijke ontwerp en de snelle implementatie extra voordelen.

“Bedrijven zoals Mazda die veel grensoverschrijdende activiteiten uitvoeren, kunnen profiteren van een unieke, geïntegreerde oplossing die het ingewikkelde proces van douaneafhandeling op de Europese markt vereenvoudigt”, aldus Fred van der Heide, VP Product Strategy van Descartes. “De wetgeving binnen Europese lidstaten verandert steeds, maar dankzij ons cloudgebaseerde platform en onze relaties met douaneautoriteiten binnen de EU kunnen wij onze klanten op de hoogte houden van de laatste vereisten op het gebied van douaneafhandeling.”

Over Mazda Motor Logistics Europe N.V.

Mazda Motor Logistics Europe is gevestigd in het Belgische Willebroek en is het Europese hoofdkantoor van Mazda op het gebied van logistiek & backoffice, waaronder IT & financiële diensten. Mazda levert dagelijks voertuigen en voertuigonderdelen aan dealers in heel Europa. Mazda Motor Logistics Europe maakt deel uit van de in 1920 opgerichte Mazda Motor Corporation. Meer informatie over de Mazda Corporation is te vinden op: www.mazda.com.

Over Descartes

Descartes is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand Software-as-a-Service-oplossingen die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, prestaties en zekerheid van ondernemingen waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Via het cloudgebaseerde Logistics Technology Platform kunnen bedrijven samenwerken met meer dan 35.000 handelsrelaties dankzij de integratie met het Global Logistics Network van Descartes, het meest uitgebreide logistieke netwerk ter wereld. Klanten gebruiken onze modulaire Software-as-a-Service-oplossingen voor het stroomlijnen, controleren en meten van verschillende logistieke processen. Denk hierbij aan het plannen en uitvoeren van distributieactiviteiten, het valideren en betalen van vrachtfacturen en het uitvoeren van veiligheids- en douaneregistraties voor het importeren en exporteren van goederen. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Ontario, Canada, en de onderneming heeft daarnaast vestigingen en partners verspreid over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.descartes.com.

Deel: ' Mazda Motor Logistics Europe automatiseert douaneaangifte '