Verkiezingsprogramma’s nu ook te beluisteren

VENLO, 20120829 -- De verkiezingsprogramma’s van de grote politieke partijen zijn vanaf nu niet alleen te lezen, maar ook te beluisteren. Via de website 123luisterboek.nl is het mogelijk om de programma’s te downloaden of direct te beluisteren. Onder andere de programma’s van de VVD, PvdA, CDA en SP zijn gratis beschikbaar.

Een verkiezingsprogramma in audio formaat is een ideale manier om de informatie toch te ‘lezen’ wanneer er eigenlijk geen tijd voor is. Een uurtje in de file staan kan zo ook nuttig worden besteed.

Geen subsidie meer
Het aantal ‘gesproken versies’ van verkiezingsprogramma’s ligt lager dan bij voorgaande verkiezingen. Oorzaak hiervan is de dichtgedraaide subsidiekraan, waardoor partijen zelf voor de kosten van een hun programma in audioformaat moesten opdraaien. Grote afwezige in het overzicht is de PVV. Het audio programma van de ChristenUnie wordt nog verwacht.

Lijsttrekkers lezen voor
Het audio programma van het CDA is voorzien van een gesproken introductie door lijsttrekker Sybrand Buma en ook Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren draagt zelf een stukje van de tekst voor.

Deel: ' Verkiezingsprogramma’s nu ook te beluisteren '