Baarn ­ Griekenland mei 2013: Maroussi live met Permit®

Kentekenparkeren in Maroussi, Griekenland

BAARN, Nederland; MAROUSSI,Griekenland, 20130503 -- De Permit Suite van het Baarnse Desyde is nu ook live gegaan in de Griekse gemeente Maroussi. Met Permit zal Maroussi kentekenparkeren invoeren binnen de gemeente. Het aanvragen van vergunningen zal via de gemeentelijke publieksbalie gaan. Verder voert Maroussi E-Parking in met behulp van GSM-Permit.

Een gebruiker van E-Parking kan middels een simpele online registratie direct zijn parkeeractie starten en een tegoed opladen om zijn parkeeracties te activeren en te stoppen. GSM-Permit zal medio mei live zijn in Maroussi. Het is dan mogelijk om in Maroussi gebruik te maken van flexparkeren en GSM-parkeren. Straatparkeeracties worden uitgevoerd met apparatuur van Parkeon, maar er kan ook via zogenaamde Points of Sales (POS) een parkeertransactie gestart worden.

Realtime parkeeracties
Met de Parkeon apparatuur en de POS komen al deze parkeeracties realtime terecht in de Parkeerrechten Database van Desyde. De doorstroming in bepaalde zones dienen door alle uitgiftekanalen van parkeren (GSM Permit, Parkeerautomaat en de Points of Sales) afgestemd te worden, zodat alle kanalen van de apparatuur eenduidig zorgen dat de maximale parkeertijd in de desbetreffende zone niet overschreden wordt. Men kan voor maximaal drie uur parkeren en voor een periode van 15 minuten is het niet mogelijk om weer een parkeertransactie te starten, ook niet via de andere betaalkanalen.

Desyde is trots dat met het invoeren van de Permit Suite de eerste stap in Griekenland is gezet. Dit is de eerste stap, waarna er vele gaan volgen.

Ton van Puffelen is verantwoordelijk voor de gemeente-adviesgroep (inzake parkeervergunningenbeleid) binnen Desyde: “Desyde werkt in Griekenland samen met Park Pal. Door de samenwerking met Park Pal heeft Desyde een belangrijke stap in een nieuwe markt gezet. Park Pal stelt zichzelf ten doel meerdere gemeenten op een degelijke wijze te ondersteunen in parkeermanagement en wij zien de samenwerking met alle partijen als een start voor het invoeren van professioneel parkeermanagement in Griekenland dat de burgers op een eenvoudige en moderne manier zijn parkeeracties laat uitvoeren. Ons grote voordeel is dat wij niet te maken hebben met een bestaande cultuur (gewoonte) en dus de volledige digitalisering kunnen invoeren!”

John Strijk is mede-aandeelhouder en mede-oprichter van ParkPal Ltd.: “We zijn al een lange tijd bezig om de Griekse parkeermarkt te betreden. Wij hanteren daarbij een uniek concept, waarbij wij de gehele parkeeroperatie van de gemeente overnemen, exclusief de bemensing van de handhaving. De gemeente investeert niets, krijgt een state-of-the-art parkeersysteem (vergunningen, handhavingssoftware en -hardware, betaald parkeren via straatterminals, Points-of-Sale en via mobiel en smartphone apps. Maroussi is de eerste gemeente in Griekenland waar de handhaving op basis van het kenteken gebeurt. Als tegenprestatie ontvangen wij een percentage van de parkeeropbrengsten. Op deze wijze kan ook een overheid die zwaar moet bezuinigen toch zonder directe investering een modern parkeersyteem opzetten. Met Maroussi is een vijfjarig contract afgesloten.”

Deel: ' Baarns bedrijf helpt Griekse gemeente met kentekenparkeren '