SmartCRUTCH, loopkruk die overbelasting van handen en polsen voorkomt

NIEUWEGEIN, 20140902 -- Cemex BV introduceert onder de naam SmartCRUTCH een loopkruk met een verstelbare onderarmsteun. Door de betere drukverdeling is het gebruik van deze kruk minder belastend voor handen, polsen en schouders.

[SmartCRUTCH loopkruk] Het lopen met elleboogkrukken vraagt veel van hand- en polsgewrichten en kan tot forse pijnklachten leiden. Met SmartCRUTCH komt het lichaamsgewicht niet volledig op de handgreep terecht maar vooral op de gepolsterde onderarmsteun. Handen, polsen en schouders worden hierdoor ontzien. De mate van drukverdeling wordt bepaald door de hoek van de onderarmsteun. Daarnaast garandeert een flexibele antislipdop optimaal contact met de ondergrond, ook wanneer de kruk schuin geplaatst wordt. Dit vergroot de veiligheid van de gebruiker. SmartCRUTCH is leverbaar in negen kleuren en sinds enkele weken verkrijgbaar via zorgwinkels en revalidatievakhandel. Prijs € 89,00 per paar. Voor informatie: www.smartcrutch.nl

[SmartCRUTCH loopkruk] SmartCRUTCH loopkrukken zijn inzetbaar bij diverse aandoeningen maar met name bij reumatische klachten en spierziekten. Het gebruik van SmartCRUTCH bij revalidatie na knie- en heupoperaties, beenbreuken en achillespeesletsels helpt overbelasting voorkomen en kan bijdragen aan een sneller herstel. Uit het sportieve uiterlijk van SmartCRUTCH wordt duidelijk dat de bedenker een sportman was: een motorcrosser die na een ongeval een alternatief zocht voor de conventionele elleboogkruk. De sportieve strepen op de onderarmsteun getuigen ervan. De kleuren variëren van trendy roze tot zakelijk zwart.

Klik op een foto voor download in hoge resolutie

Deel: ' SmartCRUTCH, loopkruk die overbelasting van handen en polsen voorkomt '