Sweatex: de honderd procent okseldroge revolutie

TILBURG, 20061207 -- SweatexHolland heeft deze maand een innovatief, gepatenteerd product op de Nederlandse markt gezet: Sweatex(TM). Het product is een inlegger om in de oksel van bovenkleding te kleven. Sweatex garandeert gebruikers de hele dag okseldroog en -fris te blijven. Het bestaat uit dunne hypo-allergene laagjes met een hoog absorberend vermogen en heeft een zelfklevende achterzijde. Transpiratieplekken en -geur zijn verleden tijd.

"Sweatex is een doorslaand succes in diverse Oosterse landen en Amerika. Een succes waar wij op voorhand niet eens van hebben durven dromen", zegt Dr. Rajeswara Rao, managing-director van het Indiase moederbedrijf VNS Innovations. "In SweatexHolland hebben wij de ideale partner gevonden om ons product in Europa op de markt te brengen." In overleg is gekozen voor een 'slow strategy' met een start in Nederland om vervolgens verder Europa in te gaan.

"Wij zijn er van overtuigd dat Sweatex niet anders dan een schot in de roos kan zijn", zegt Theo Sanders, zaakvoerder van SweatexHolland. Sanders reisde begin oktober af naar India om terug te keren met de exclusieve distributie- en verkooprechten van dit product voor een belangrijk deel van Europa. "Het product kent nagenoeg alleen voordelen en is voor iedereen betaalbaar", benadrukt Sanders.

Verkoop geschiedt momenteel via de website www.sweatex.nl, die meteen al veel respons oplevert. Er wordt gewerkt aan een landelijk netwerk van retailers, er staan diverse campagnes op stapel en in februari wordt Sweatex gepresenteerd op de Huishoudbeurs.

Sanders noemt een waslijst aan voordelen. Een verademing voor het sociale leven; transpiratieplekken en -geur worden effectief bestreden, geen deodorantvlekken meer en geen deodorant allergie?n. Besparing op de stomerijkosten, geschikt voor volwassenen en jongeren en one-size-fits-all. En daarbij is het ook nog goedkoop.

Sweatex is misschien wat minder gemakkelijk in gebruik dan een okselspray. Het maakt echter wel waar wat deodorants beloven, maar niet doen, 100 procent droge oksels. Alleen in erg transparante kleding is Sweatex minder geschikt vanwege zichtbaarheid.

Deel: ' Sweatex de honderd procent okseldroge revolutie '