Effectief naar vitaal personeel

In vijf maanden helpen topsporters het personeel van een bedrijf te vitaliseren en te motiveren

ALKMAAR, 20110929 -- Verzuim van personeel kost een bedrijf gemiddeld 300 tot 1.500 euro per dag. Het is dan ook niet vreemd dat werkgevers de strijd aan willen gaan met deze enorme kostenpost. Met FitV!taalService presenteren Sportservice Nederland en FeelGoodCare een inspirerende aanpak waarin topsporters werknemers aan de hand nemen, inspireren en motiveren met hun eigen ervaringen. Experts maken voor elk bedrijf een maatwerkprogramma en op een “facebook” portaal worden ervaringen, anekdotes, foto’s en video’s geplaatst. Een traject duurt vijf maanden en wordt in het bedrijf of de organisatie zelf uitgevoerd. Het resultaat wordt vastgelegd met een begin- en eind meting. Dit samenhangende programma is hét antwoord op een toenemend collectief mentaal verzuim waaraan gemiddeld 72% van brutoloonsom verloren gaat.

[Met FitV!taalService effectief naar vitaal personeel] Volgens Annet Everaarts, marketing manager Sportservice Nederland, ligt hier voor bedrijven een enorme kans. ‘De vitaliteitsmarkt staat nog in de kinderschoenen. Werkgevers weten vaak niet dat zij een ongelooflijk belangrijke rol kunnen spelen. Aandacht voor vitaliteit kan grote effecten hebben op zowel de presentie als prestaties van het personeel. Personeel dat fit is heeft een positievere instelling, is meer gemotiveerd en minder vaak ziek. Met Fitvitaalservice kunnen werkgevers daar nu zelf een actieve bijdrage aan leveren’.

Onderscheidend.

FitV!taal is een uniek interventieprogramma door dat duurzame leefstijlverbetering en verhoging van samenwerking en productiviteit centraal staan. Heirvoor heeft FitV!taal op alle vlakken deskundigheid in huis. Het expertteam ontwikkelt voor elke organisatie opnieuw een programma op maat. Dit team bestaat uit professionals op het gebied van mentale gezondheid, gezonde voeding en beweging. Voor de begeleiding van de deelnemers tijdens het traject, zijn motiverende leefstijlcoaches betrokken, Tenslotte worden veel sportactiviteiten aangeboden door de regionale sportverenigingen. Daardoor wordt de drempel om ook op lange termijn te blijven bewegen, enorm verlaagd.

Ervaring.

Sportservice Nederland heeft jarenlange ervaring met beweegprogramma's. Persoonlijke begeleiding, binding creëren met de deelnemers en het sociale aspect van werken in teamverband staan daardoor centraal in het traject. Vitaliseren is mensenwerk.

FeelGoodCare is zeer deskundig op het gebied van gezondheidsmanagement en heeft hierin een groot netwerk opgebouwd. Roelf Kampinga van FeelGoodCare is als adviseur betrokken bij FitV!taal en bouwt de partnerships met de zorgverzekeraars verder uit.

Wat is FitV!taal?

Gedurende 5 maanden wordt een interactief groepsprogramma aangeboden. Het programma bestaat concreet uit o.a.:
- gezondheidscheck bij start en afloop, waardoor de vitaliteitsverbetering zichtbaar wordt
- wekelijkse beweegactiviteiten waarin naar een einddoel wordt gewerkt (bv. 10km loop)
- informatie over voeding
- mentale workshops over omgaan met stress, over verbetering van samenwerking
- speciale evenementen met bv. les gezond koken met topkok
- praktische handvatten zoals bedrijfsfruit, stappenteller, fysiobal voor elke deelnemer
- online portaal waar deelnemers met elkaar en met expertteam kunnen communiceren, foto's en video's kunnen plaatsen
- opdrachtgever ontvangt een rapport met daarin samenvatting va nde resultaten en advies voor vervolg.

Ga voor meer informatie naar www.fitvitaalservice.nl of neem contact op met Annet Everaarts (023-5319475) of Roelf Kampinga (06-83252533).

Deel: ' FitV!taalService helpt werkgevers effectief aan vitaal personeel '