Korfbalvereniging LDODK onder vuur door shirtreclame wijnvoordeel.nl

Gorredijk, 20171215 -- Het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP) heeft bij de Reclame Code Commissie een klacht ingediend over de shirtreclame van wijnvoordeel.nl, een van de vier hoofdsponsors van korfbalvereniging LDODK. STAP wijst er op dat de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken, reclame voor alcoholhoudende dranken op kleding van sporters verbiedt.

LDODK-voorzitter Gouke de Vries is verbaasd over de actie van STAP. “Wij kregen woensdag ineens een mail met dit nieuws, STAP heeft eerder geen contact met ons opgenomen. Wij laten nu een advocaat naar de zaak kijken.”

Jacco Oosterhof, directeur van wijnvoordeel.nl uit Gorredijk, is net als de voorzitter van LDODK ook enorm verbaasd en ontdaan over de aanklacht. “Als bedrijf proberen wij ook lokaal te investeren en het leek ons een prachtig idee om de steeds succesvoller wordende korfbalclub te ondersteunen in hun strijd om de hoogste eer in korfballand. De aanklacht vanuit de STAP, inderdaad zonder enige communicatie vooraf, is voor ons dan ook heel zuur. We beraden ons op het verweer.”

Wijnvoordeel.nl is sinds anderhalf jaar een van de hoofdsponsors van LDODK, samen met Rinsma Modeplein, Albert Heijn Gorredijk en Fijn Wonen. Vier grote in Gorredijk gevestigde bedrijven, die samen de ambities van LDODK richting nationale top ondersteunen.

[Korfbalvereniging LDODK onder vuur door shirtreclame wijnvoordeel.nl]

Deel: ' Korfbalvereniging LDODK onder vuur door shirtreclame wijnvoordeel.nl '