Met het Can-Am en Sea-Doo 2014 aanbod blijft BRP grootste vernieuwer

• BRP zorgt voor een radicale verandering in de watersportsector met het Sea-Doo Spark model van 2014 • PLUS! De 2014 Can-Am Spyder RT met volledig vernieuwde Rotax ACE 1330 in-line driecilinder motor en zes versnellingen • PLUS! Volledig nieuwe 2014 Can-Am Commander MAX 1000 DPS voor 4 personen en Can-Am Maverick 1000R X mr SSV perfect voor mud-racing • PLUS! 2014 Can-Am Outlander 6x6 ATV

AMSTERDAM, 20130916 -- Op de halfjaarlijkse sales meeting in Orlando, Florida, onthulde BRP vandaag het Can-Am en Sea-Doo aanbod voor modeljaar 2014, met gloednieuwe modellen die BRP's leiderspositie op het vlak van innovatie versterken.

Meer dan 2500 mensen uit 99 landen woonden de onthulling bij van de volledig nieuwe Sea‑Doo Spark waterscooters, de nieuwe Rotax Ace 1330 motor voor de Can-Am Spyder RT, de nieuwe Can-Am Commander Max 1000 DPS voor vier personen, de Can-Am Maverick 100R X mr voor mud-racing, en ook de Can-Am Outlander 6x6 ATV.

"De BRP-teams hebben hier een prachtige prestatie neergezet om aan te tonen dat we steeds kunnen blijven vernieuwen, en dat Sea-Doo en Can-Am hun goede reputatie zeker verdienen," zei José Boisjoli, president en CEO.

"Ik ben ervan overtuigd dat we met de nieuwe Sea-Doo Spark modellen, de gouden jaren van de waterscooter wereldwijd opnieuw kunnen herleven, maar dan milieuvriendelijker, met meer plezier tegen lagere kosten, en gemakkelijker in gebruik."

"Sinds we in 2006 het merk Can-Am opnieuw lanceerden, hebben we een enorme vooruitgang geboekt zowel met onze off-road als on-road producten," zei Boisjoli. "Ik vind het prachtig dat ons Can-Am merk in een relatief korte tijd één van de sterkste in de sector is geworden."

Sea-Doo
BRP maakt zijn reputatie als revolutionair merk in de watersportsector opnieuw waar, met een speels, betaalbaar, gemakkelijk te gebruiken en zuinige waterscooter. Aangedreven door nieuwe Rotax ACE 900 in-line driecilinder motor, is de compacte waterscooter ontworpen volgens het gloednieuwe Exoskel-ontwerp met lichtgewicht en duurzaam Polytec, en is daardoor makkelijk te manoeuvreren. De meest toegankelijke waterscooter op de markt: de 2014 Sea-Doo Spark, kost tot 40% minder dan het meest vergelijkbare model van de concurrentie1en is de zuinigste waterscooter in de sector2.

"Ik ben ervan overtuigd dat we onze leiderspositie in Noord-Amerika zullen bevestigen met onze Sea-Doo modellen voor 2014, door nieuwe klanten aan te trekken en onze bestaande klanten te behouden," zei Yves Leduc, vice-president en general manager van de afdeling Noord-Amerika. "De Sea-Doo Spark maakt het voor elk gezin mogelijk om de droom van plezier op het water waar te maken."

Het nieuwe Sea-Doo aanbod biedt de keuze uit verschillende opvallende kleuren en vernieuwende opties die zelfs de meest kieskeurige bestuurder op zoek naar personalisatie zullen bekoren. Het biedt een speelse ervaring op het water en het biedt plaats aan 2 of 3 personen, waardoor deze waterscooter uitermate geschikt is voor jonge families. Bovendien is dit lichte model ook makkelijk te vervoeren op een aanhanger.

"Internationaal zullen de nieuwe Sea-Doo Spark een veel bredere basis van jongere klanten aanspreken," zegt Chris Dawson, vice-president en general manager van de Internationale divisie. "Met de toevoeging van het Spark model, hebben we nu onbetwist de meest complete line-up in de industrie. We zijn ervan overtuigd dat we een Sea-Doo golf zullen zien over de hele wereld."

In het Sea-Doo aanbod voor 2014 is voor elke stijl een waterscooter te vinden, zowel voor ervaren als nieuwe bestuurders. Het Sea-Doo GTX Limited 215 model vult het luxury segment aan, en wordt het krachtigste model zonder vering in die categorie. BRP blijft de enige producent in de sector die het unieke iBR-systeem (Intelligent Brake & Reverse) aanbiedt in elke categorie van waterscooters. De exclusieve iBR-technologie van BRP zorgt voor extra veiligheid met een remsysteem dat het mogelijk maakt tot 30 meter eerder te stoppen dan waterscooters van de concurrentie3.

Can-Am
BRP onthulde ook vernieuwingen in het roadster aanbod. De Can-Am Spyder RT roadster van 2014 heeft een volledig nieuwe Rotax ACE 1330 in-line driecilinder motor, gekoppeld aan een transmissie met zes versnellingen (verkrijgbaar in manuele of semi-automatische versie). De Spyder RS modellen kregen enkele cruciale updates om het comfort van zowel bestuurder als passagier te verhogen, en ook om de sportieve prestaties van het RS-S model te verbeteren. Het ST-model krijgt een vernieuwde sportieve look met zijpanelen die de luchtstroom verbeteren en het comfort van bestuurder en passagier verbeteren. Bovendien is ook de motor verbeterd voor optimale prestaties.

"De nieuwe Rotax 1330 ACE motor verandert compleet het karakter van de Can-Am Spyder RT roadster. De efficiëntie van de ACE motor biedt een maximale benzine autonomie tot 400 km, brengt de onderhoudskosten omlaag en genereert tot 40% meer koppel," voegt Leduc toe.

Om het Can-AM SSV aanbod te vernieuwen introduceerde BRP het volledig nieuwe Can-Am Commander MAX 1000 DPS model voor 4 personen, gebaseerd op de standaard 2-persoons BRP Commander SSV. Het nieuwe Commander MAX voertuig wordt aangedreven door de beproefde 976 cc Rotax V-Twin motor, en heeft bovendien ook de beste ergonomie in de sector en een exclusieve dual-level laadruimte.

BRP brengt voor 2014 de nieuwe Can-Am Maverick 1000R X mr op de markt. Deze nieuwe Can-Am Maverick SSV is gebaseerd op het krachtige 2-persoons Maverick 1000R-model, maar heeft specifieke eigenschappen om zowel de modder als de competitie te beheersen.

Het BRP Can-Am ATV-aanbod heeft nu een revolutionair, doelgericht model voor ATV-liefhebbers die graag "work and play" laten samengaan: de nieuwe Can-Am Outlander 6X64. Dit nieuwe model, gebaseerd op het succesvolle G2 Can-Am Outlander ATV platform, biedt de beste prestaties en capaciteit in de sector, voor praktische ATV-toepassingen zonder compromissen. Het model wordt aangedreven door de 82 pk Rotax 1000 V-Twin motor, de krachtigste in de sector.

"We geloven dat we goed gepositioneerd zijn om nieuwe consumenten en bestaande fans met de nieuwe 2014 Can-Am line-up kunnen fascineren. Van de toegenomen sportiviteit van het Spyder RS-S model tot de uitbreiding van onze Commander side-by-side en utility segment met innovaties zoals het Can-Am Outlander 6x6 model, ontworpen in onze Finse faciliteit, "concludeert Dawson.

Ga naar www.brp.com voor meer informatie over het nieuwe Can-Am en Sea-Doo aanbod.

Wie zijn we
BRP (TSX:DOO) is wereldwijd marktleider op het vlak van ontwerp, ontwikkeling, productie, distributie en marketing van motorsportvoertuigen. De merkportfolio van BRP wordt verdeeld in 105 landen en omvat SkiDoo en Lynx sneeuwscooters, Sea-Doo waterscooters, Can-Am ATV's en SSV's, Spyder roadsters, Evinrude buitenboordmotoren en Rotax aandrijfsystemen. BRP stelt wereldwijd ongeveer 6.800 mensen te werk.

1Bron: Website van de fabrikant
2Op basis van interne tests van BRP en informatie op de websites van de fabrikant.
3Op basis van interne tests van BRP. Bij een snelheid van 80,47 km/u.
4De Can-Am Outlander 6X6 1000 XT ATV is op de internationale markt in de handel verkrijgbaar als 2014 model vanaf het voorjaar van 2014.  Verkrijgbaarheid in Noord-Amerika begint later in de zomer van 2014 als 2015 model.

Sommige modellen, producten en accessoires zijn mogelijk niet verkrijgbaar in uw land.

www.brp.com
@BRPnews

Ski-Doo, Lynx, Sea-Doo, Evinrude, Rotax, Can-Am, E-TEC, Spark, ACE, Exoskel, Polytec, iBR, Commander, Maverick, Outlander, DPS, XT, MAX, X, RT, RS, RS-S, ST en het BRP-logo zijn handelsmerken van Bombardier Recreational Products Inc. of diens dochtermaatschappijen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.

Deel: ' Met het Can-Am en Sea-Doo 2014 aanbod blijft BRP grootste vernieuwer '