Nieuw sportcomplex Lisse voldoet aan NOC*NSF eisen

LISSE, De Bollenstreek, 20130610 -- Op 10 juni werd de openingshandeling verricht voor de bouw van hét sportcomplex van Lisse. In de komende maanden verrijst in nieuwbouwproject De Waterkanten een sportcomplex waar iedereen terecht kan voor sportieve inspanning, maar ook ontspanning. Pellikaan, het Tilburgse bouwbedrijf met ervaring in Design & Build projecten, creëert hier dé omgeving voor recreëren, prestaties en ontspanning. Pellikaan realiseerde al honderden sportaccommodaties, utiliteitsgebouwen en scholen voor klanten als overheden, projectontwikkelaars, scholen en multinationals. Het sportcomplex wordt door Pellikaan uitgevoerd in opdracht van VOF De Waterkanten (Ontwikkelcombinatie tussen ABC Vastgoed en VORM Bouw). De gemeente Lisse is opdrachtgever van VOF De Waterkanten.

Sportcomplex
Met zijn centrale ligging vormt het sportcomplex, dat onderdak biedt aan alle indoorsporten, een ontmoetingsplek voor jong en oud. Het 8.500m² tellende complex wordt gebouwd op basis van de NOC*NSF eisen en voorzien van alle denkbare gemakken en faciliteiten. Een grote sporthal, een sportveld, twee gymzalen en een parkeergarage met ca. 128 parkeerplaatsen.

Zwembad als blikvanger
Blikvanger wordt het nieuwe zwembad met haar kenmerkende glazen gevel. Het recreatiebad en het 25 meter lange wedstrijdbad beschikken beide over een beweegbare bodem. Na het zwemmen is er voor de inwoners van Lisse volop gelegenheid om uit te rusten in de horecaruimte of de ligweide buiten naast het zwembad. De leerlingen van het op steenworp afstand gelegen Fioretticollege, een scholengemeenschap voor mavo, havo en vwo-leerlingen,  zullen tijdens lesuren gebruik maken van de sporthal en gymzalen. En ook de Duik-, Badminton-, Basketbal- en Zaalvoetbalvereniging vinden onderdak in het nieuwe complex.

Familiebedrijf met ervaring
Pellikaan is een stabiel en financieel gezond familiebedrijf dat lokaal en internationaal opereert in Nederland, Duitsland, Engeland en België. Met ca. 180 werknemers realiseerde Pellikaan sinds 1947 honderden scholen, hotels, kinderdagverblijven, kantoren, appartementen en industriële gebouwen. Ook ontwierp en bouwde Pellikaan ruim 900 sportcentra met meer dan 500 zwembaden.

Aanwinst voor het dorp
Nieuwbouwproject De Waterkanten betekent een ware aanwinst voor het dorp Lisse. Voor de 1e fase van woonwijk De Tweemaster meldde zich al ruim 80 gegadigden. Concept-ontwikkelaar ABC/VORM bouwt de 27 eengezinswoningen alhier samen met haar toekomstige bewoners. Ook wat betreft de leefomgeving, infrastructuur en groenvoorziening wordt rekening gehouden met de wensen en ideeën van de toekomstige bewoners. Deze samenwerking, samen met het nieuwe sportcomplex en zwembad, maakt dat niet alleen de toekomstige wijkbewoners, maar heel Lisse straks kan genieten van deze aanwinst voor het dorp. Kijk voor meer informatie over De Waterkanten op www.dewaterkanten.nl.

Deel: ' Nieuw sportcomplex Lisse voldoet aan NOC*NSF eisen '