Bricken in buitenland binnenkort een feit


Directeur Yellowbrick benoemd tot marcom directeur Int Holding Brick Parking

Amsterdam, 20130603 -- Directeur Wilbert Witkamp stapt na 7 jaar van Yellowbrick over naar de internationale holding Brick Parking B.V. Samen met André Wielaard en Willem van Nimwegen vormen zij vanaf 1 juni de driekoppige directie van de B.V. Brick Parking. Het drietal geeft leiding aan Brick Parking, Yellowbrick NL en Brick Parking Enforcement, het voormalige Simac Business Applications.

Met de oprichting op 1 maart 2006 is Witkamp bij Yellowbrick gestart als directeur. Yellowbrick wist onder zijn leiding de afgelopen jaren partijen zoals ANWB, Vodafone, Shell, Q-Park, Hertz en FBTO aan zich te binden. In de afgelopen paar jaar is de markt behoorlijk veranderd; waar in 2006 enkel nog de ‘platte’ telefoon bestond, maakt de consument nu vooral gebruik van de smartphone bij het Bricken; het starten en stoppen van de parkeertransactie op straat.

Eerlijke betaling

“Bij gemeenten is de bereidheid tot het leveren van een eerlijke vorm van parkeren (per minuut betalen) sinds de introductie van Yellowbrick, toegenomen. In 2006 startten we met drie gemeenten en eind van dit jaar bieden al ruim 70 gemeenten deze vorm van betalen voor parkeren aan op straat. “Niet alleen is Bricken gemakkelijk en voordelig voor de consument en de zakelijke markt maar ook voor de gemeente biedt Yellowbrick gemak, controle en inzicht bij het innen van parkeerbelasting,” zo vertelt Witkamp.

Internationaal

Als Directeur Marketing & Communicatie van de internationale holding Brick Parking B.V. legt Witkamp zich vanaf 1 juni toe op de wereldwijde Marketing en Communicatie van het merk. Brick Parking is in 2012 gestart met de internationale aspiraties om het Yellowbrick label wereldwijd te vermarkten via partners middels een licentie. Witkamp: “Binnenkort kunnen we ook over de grens Bricken”.

Over Wilbert Witkamp

Wilbert Witkamp (49) specialiseerde zichzelf in de wereld van de Media & Merken. Zo was hij voorafgaand aan zijn start bij Yellowbrick van 1998 tot en met 2005 werkzaam in Toronto, Canada als zelfstandig marketeer en vanuit daar verantwoordelijk voor het Looney Tunes label van Warner Brothers in een aantal consumenten categorieën voor de markten USA en Canada.

Over Yellowbrick

Yellowbrick heeft in 2006 Bricken geïntroduceerd in Nederland. Het bricken - starten en stoppen van parkeren. Klanten kunnen bricken op straat, bij Q-Park garages, Q-Park P+R terreinen en bij Schiphol.


Deel: ' Bricken in buitenland binnenkort een feit '




Lees ook