Pizza Hut is het enige restaurant dat een plaats heeft gekregen op de lijst van top 20 merken van dienstverlenende bedrijven

Pizza Hut is het enige restaurant dat een plaats heeft gekregen op de lijst van top 20 merken van dienstverlenende bedrijven

LOUISVILLE, Kentucky.--(BUSINESS WIRE)-- 20090626 --

Het jaarlijkse overzicht van de meest vertrouwde merken in 2009 van The Economic Times (India), heeft Pizza Hut voor het vijfde jaar uitgeroepen tot het “Meest vertrouwde merk voor dienstverlening op het gebied van voedsel” in India, vóór alle andere Indiase- en wereldwijde merken. Pizza Hut is ook het enige restaurantbedrijf dat een plaats heeft gekregen in de lijst van Top 20 merken van dienstverlenende bedrijven. Pizza Hut India is een onderdeel van Yum! Restaurants International (YRI), een onderdeel van Yum! Brands, Inc. (NYSE: YUM), het grootste restaurantbedrijf wat betreft systeemeenheden.

“Ik feliciteer ons hele team in India”, zei Graham Allan, president van Yum! Restaurants International. “Ik feliciteer onze medewerkers en franchise houders voor hun harde werk, hun passie en hun professionalisme, die allen hebben bijgedragen om Pizza Hut de afgelopen vijf jaar tot het meest vertrouwde merk voor dienstverlening op het gebied van voedsel te maken. India is een belangrijke opkomende markt voor ons. Zowel Pizza Hut als KFC blijkt zeer populair te zijn bij consumenten en we hebben ook hoge verwachtingen voor Taco Bell. Wij blijven grote investeringen doen in India als onderdeel van ons plan om te profiteren van deze grote en snelgroeiende markt met meer dan 1 miljard mensen”, voegde Allan daaraan toe.

Het overzicht van de Meest vertrouwde merken, dat verscheen in de uitgave van The Economic Times van 17 juni omvat een lijst met de merken die het vertrouwen en de loyaliteit hebben verdiend van consumenten overal in India. De enquête, uitgevoerd door het ORG-MARG marktonderzoekbedrijf van ACNielsen, heeft meer dan 8.000 deelnemers met verschillende achtergronden wat betreft socio-economische omstandigheden, leeftijd, inkomen en geografie ondervraagd. De deelnemers hebben een aantal vragen beantwoord om de algemene vertrouwensscore te bepalen van ieder bedrijf wat betreft de merken die volgens de consumenten kwaliteit, consistentie en geruststelling bieden.

“Wij zijn vereerd dat wij voor het vijfde jaar als het meest vertrouwde merk voor dienstverlening op het gebied van voedsel in India zijn uitgeroepen”, zei Niren Chaudhary, de managing director van Yum! Restaurants International India. “De erkenning is een weerspiegeling van de toonaangevende reputatie van Pizza Hut in India en van het enthousiasme van consumenten voor het Merk en het is een bewijs dat wij met succes een sterke infrastructuur hebben ontwikkeld, een zeer vaardig personeelsbestand hebben opgebouwd en een vernieuwend menu met een plaatselijk karakter hebben opgezet. Deze eer erkent ook het harde werk van onze hartstochtelijke franchisehouders en de Klantenmaniakken in onze restaurants die helpen om onze klanten dagelijks uitstekende diensten te verlenen.”

Gedurende de afgelopen 11 jaar is Yum! het grootste en snelstgroeiende restaurantbedrijf in India geworden. Volgens de inkomsten in het eerste kwartaal van 2009, had het Bedrijf 156 Pizza Hutten in 35 steden en 45 KFCs in 11 steden. YRI heeft zijn hoofdkwartier in Dallas, Texas en is de grootste divisie van Yum! Brands met meer dan 12.800 restaurants buiten de VS (de China Divisie van Yum! niet meegerekend). Een van de vier belangrijkste zakelijke strategieën van Yum! Brands is om agressief internationaal uit te breiden en overal sterke merken op te bouwen. In 2008 was de bedrijfswinst van YRI $528 miljoen. In elk van de afgelopen negen jaar heeft YRI meer dan 700 nieuwe restaurants buiten de VS en China geopend.

Yum! Brands, Inc. heeft zijn hoofdkwartier in Louisville, Kentucky en is het grootste restaurantbedrijf in de wereld wat betreft systeemrestaurants, met meer dan 36.000 restaurants in meer dan 110 landen en territoria. Het bedrijf staat op nummer 239 van de Fortune 500 lijst en had in 2008 een omzet van meer dan $11 miljard. Vier van de restaurantmerken van het bedrijf – KFC, Pizza Hut, Taco Bell en Long John Silver’s – zijn de wereldwijde leiders in respectievelijk de kip, pizza, Mexicaans voedsel en snelservice-vissoorten. Buiten de Verenigde Staten heeft het Yum! Brands systeem elke dag van het jaar meer dan vier nieuwe restaurants geopend en dat maakt het tot de grootste projectontwikkelaar voor de detailhandel wereldwijd. Het bedrijf wordt consequent erkend voor zijn cultuur van beloning en erkenning, zijn verscheidenheid in de bedrijfsleiding, het geven aan de gemeenschap en consequent rendement voor de aandeelhouders. Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft het bedrijf de grootste actie voor het verminderen van de honger in de wereld opgezet, in samenwerking met het World Food Programme van de Verenigde Naties en andere organisaties die het hongerprobleem willen oplossen. Tot nu toe heeft deze activiteit geholpen om ongeveer 4 miljoen mensen in afgelegen streken van de wereld te redden, plaatsen waar de grootste honger heerst.

Foto/Multimedia galerij beschikbaar: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5994853⟨=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Yum! Brands, Inc.

Virginia Ferguson, + 1 502-874-8200

Deel: ' Pizza Hut voor het vijfde jaar 'meest vertrouwde voedselmerk' in India '




Lees ook