Hotelschoolstudent ontwikkelt innovatieve last-minute boekingswebsite


OOST-SOUBURG, 20140620 -- Een student van de Hoge Hotelschool Maastricht heeft een nieuwe boekingswebsite ontwikkeld. Deze site werkt anders dan alle andere boekingswebsites: “Gasten reageren niet op het aanbod van Hotels, maar Hotels reageren op de vraag van de gast. Het hele boekingsproces, van aanvraag tot boeking neemt hierbij maximaal 30 minuten in beslag en is dus ideaal voor last-minute boekingen”

Nick Dijkstra, zoon van een pensionhoudster in Zeeland, is het afgelopen jaar  naast zijn studie bezig geweest met het ontwikkelen de website. Nu is deze klaar en staat hij online. Het verschil met een andere boekingswebsite is dat er geen hotels op staan waar de gast uit kan kiezen. In plaats daarvan voert de gast een aanvraag in voor een bepaalde stad of gebied, hij vult de aankomstdatum, vertrekdatum en eventueel speciale wensen in en verzendt de aanvraag via de website. Op dat moment krijgen de accommodaties, die bij de website staan ingeschreven en zich in dat bepaalde gebied bevinden, een melding van de aanvraag en kunnen binnen maximaal 25 minuten een aanbieding aan de potentiële gast sturen. De gast kiest vervolgens de aanbieding die hem het meest aanspreekt.

Op de vraag hoe Nick op dit idee kwam, zegt hij het volgende: “Mijn moeder heeft een pension in Zeeland. Heel vaak moet zij gasten teleurstellen omdat ze geen kamer meer vrij heeft. Vaak vragen deze gasten dan of zij nog een ander adres weet, maar ook daarnaar kun je niet stééds blijven doorverwijzen. Andersom heeft zij nog wel eens een kamer vrij, terwijl de media roepen dat heel Zeeland vol zit.”

In het hoogseizoen of andere drukke periodes is er dus hier en daar nog wel een kamer vrij voor een nacht. Ook blijven kamers vaak leeg door annulering of no-show. Het is heel moeilijk voor de gast om net die ene accommodatie  te vinden die net die ene kamer vrij heeft en de accommodatiehouder kan slechts afwachten of zijn laatste vrije kamer nog geboekt wordt voor die nacht.

Deze website brengt daar verandering in.

Als er een aanvraag binnen komt via de website, krijgen alle logiesverstrekkers in de gevraagde omgeving tegelijk een e-mail met de details van de aanvraag. Als iemand dan nog een kamer vrij heeft, kan hij binnen 25 minuten op deze aanvraag reageren. De gast krijgt een duidelijk overzicht van de kamers die in een bepaald gebied nog vrij zijn en kan een keuze uit het aanbod maken.

Voor de gast is het gebruik van de website helemaal gratis. 

Voor veel  kleinere logiesverstrekkers is het best prijzig om deel te nemen aan boekingssites en voor hen kan deze site dus ook een uitkomst zijn.

De Pensions, Bed & Breakfasts en Hotels schrijven zich (vrijblijvend en gratis) in op de  website, www.roominaminute.com, en kunnen hun lidmaatschap ook ieder moment beëindigen.

Alleen als er een daadwerkelijke boeking bij hen plaatsvindt, betalen zij een bijdrage voor de administratiekosten.   Op deze manier kan ik de website online houden,  onderhoud aan de website verrichten en een uitstekende klantenservice aanbieden.

Meer informatie staat op de website: www.roominaminute.com  

Voor vragen kunt u mailen naar info@roominaminute.com  en de eigenaar van een logiesverstrekkend bedrijf kan zich via de website meteen aanmelden via “Hotel login”.


Deel: ' Hotelschoolstudent ontwikkelt innovatieve last-minute boekingswebsite '




Lees ook