Doorstart voor Olde Dubbelink in Velp

VELP (Gld), 20130923 -- Alle drie de horeca bedrijven, Olde Dubbelink Partycatering, restaurant De Schelp en brasserie De Jonghe Enkelingh worden doorgestart. De bedrijven die vorige week failliet gingen, worden overgenomen door de eigenaren van restaurant Zeldzaam Eten en Drinken in Arnhem.

Carolien van Lenthe van Zeldzaam over de overname: “Het is een mooi bedrijf met een lange historie. De ambiance en het niveau van de restaurants passen goed bij dat van Zeldzaam. Bovendien  hadden wij zelf niet de mogelijkheden voor catering vanwege de kleine keuken. De Olde Dubbelink kan bogen op een lange ‘tracklist’ van kwalitatief hoogwaardige catering en vult daarmee de bedrijven heel mooi aan”.

Een groot deel van het personeel kan weer aan het werk. Ook wordt gezocht naar uitbreiding van het team oproepkrachten. De Jonghe Enkelingh zal nadrukkelijker geprofileerd worden als gezellige brasserie. Restaurant De Schelp zal doorgaan met het koken op hoog niveau, maar zal een gebalanceerde kaart krijgen. Nu is het  voornamelijk een visrestaurant. In het vervolg zullen ook vlees-, wild- en vegetarische gerechten geserveerd worden. Om deze verandering te accentueren zal het restaurant een naamswijziging ondergaan. Verder zal er weer meer focus gelegd worden op de catering, geheel in de traditie van Bernard Olde Dubbelink, die net na de oorlog met deze bedrijfstak begon.

De Jonghe Enkelingh heeft zaterdag alweer haar deuren geopend. Restaurant De Schelp volgt woensdag.

Deel: ' Doorstart voor Olde Dubbelink in Velp '