Ondernemer Camille Oostwegel ontvangt Gouden Asperge

Drukbezochte Nationale Aspergepartij voor de top uit het bedrijfsleven in The College Hotel

AMSTERDAM, 20130425 -- In het College hotel is hotelier Camille Oostwegel uitgeroepen tot Meest ondernemende Limburger namens het bestuur van De Nationale Aspergepartij. De Limburgse ondernemer is met name bekend door zijn hotels Kruisheren, Château Neercanne en Château St. Gerlach. Laatst genoemde hotel is onlangs lid geworden van het prestigieuze samenwerkingsverband Relais et Châteaux. Dit is een internationale organisatie waarvan de mooiste hotels en restaurants lid zijn.

Eindbeslissers bedrijfsleven
De Nationale Aspergepartij is een jaarlijks terugkerend evenement in The College Hotel in Amsterdam. Ruim 300 beslissers uit het bedrijfsleven, culturele, en publieke sector komen samen om de opening van het aspergeseizoen te vieren. Bestuurslid Emiel de Sévrèn Jacquet (directeur Greenberg Nielsen): ,,Hier brengen we mensen samen, die gezamenlijk tot nieuwe initiatieven kunnen komen.”

[Ondernemer Camille Oostwegel ontvangt Gouden Asperge]

Asperges
Door de kou is het aspergeseizoen later begonnen dan andere jaren. Bijkomende voordeel is dat de langere grondtijd de smaak ten goede is gekomen. Ook dit jaar heeft het Nederlandse Asperge centrum weer de verst gestoken 'dubbel A' asperges uit Limburg naar Amsterdam overgebracht.

Bestuur
In het bestuur van de Nationale Aspergepartij zitten: Emiel de Sévrèn Jacquet (Greenberg Nielsen Finance Recruiters ), Dries van der Vossen (Bilderberg Hotels), Dennis Martens (Schaap en Citroen Juweliers), Martijn Kwast (Kwast Wijnkopers), en Ferry Meijer (Optimix). In het Comité van Aanbeveling zitten Didi Whitlau (MHW Consult), ondernemer Willem Sijthoff en architect Ed Veenendaal.

Maatschappelijke bijdrage
,,Graag wilden wij dit jaar ook een maatschappelijk initiatief betrekken. Er is een samenwerking met zes restaurants tot stand gekomen voor het het arbeidsreintegratieproject van 50|50 Food. Zes  deelnemers worden in staat gesteld om in totaal 72 dagen stage te lopen bij SVH Meesterkok Dennis Kuipers (Vinkeles* in The Dylan), SVH Meesterkok Onno Kokmeijer en Arjan Speelman (Ciel Bleu ** in Hotel Okura), SVH Meesterkok Ron Blaauw (Ron Gastrobar), Michel van Dijk (De Kerstentuin in Bilderberg Garden Hotel), Rassin (La Rive* in InterContinental Amstel Amsterdam) en bij Le Garage van Joop Braakhekke en Erwin Walthaus. We hopen zo een kleine bijdrage te leveren voor hun toekomstige plek op de arbeidsmarkt. Werken in de horeca is divers en je kunt daarin wel degelijk iets bereiken”, aldus Dries van der Vossen (CEO Bilderberg Hotels). De bestuursleden verzorgde samen met de chefs van de restaurants voorafgaand aan de Nationale Aspergepartij, een lunch voor de bewoners van de Zuiderburgh, een maatschappelijke opvang van het Leger des Heils in Amsterdam.

Meer informatie: www.aspergepartij.nl www.5050-food.nl en www.goodwillcentra.legerdesheils.nl

Deel: ' Ondernemer Camille Oostwegel ontvangt Gouden Asperge '