KEOLA winnaar 2016 in Elektrische-fietsenbranche


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

Rotterdam, 20160329 -- KEOLA BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Elektrische-fietsenbranche. Zij heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een zeer sterke positionering. ‘KEOLA levert een groot assortiment aan elektrische fietsen en onderscheidt zich vooral door haar klantgerichte aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

De e-bike speelt een toenemende rol in het Nederlandse woon-werkverkeer. Goed nieuws voor KEOLA BV, dat zich sinds 2009 specialiseert in elektrische fietsen met een aantrekkelijke prijs/kwaliteitverhouding. De onderneming biedt een breed assortiment aan elektrische fietsen en onderscheidt zich door haar zeer klant- en servicegerichte aanpak. Zo wordt de fiets na aankoop thuis bij de klant afgeleverd, en ook de service- en onderhoudsbeurten vinden aan huis plaats. Keola BV is opgericht in 1993. Het bedrijf is gevestigd in Amersfoort en Etten-Leur en telt in Nederland ruim 40 medewerkers.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in KEOLA BV een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij KEOLA, want zij is onophoudelijk  bezig met het verbeteren van haar diensten en producten. De onderneming onderscheidt zich zelfs door de grote snelheid waarmee dit gebeurt. Een goed voorbeeld van vernieuwing is de LLHP-accu, die op lithium-ijzer-fosfaatbasis werkt en uitstekende prestaties levert, veel beter dan de gebruikelijke Li-ION-accu’s.’

Eigen fabrieken, eigen winkels

KEOLA is het enige fietsmerk op de Europese markt dat zich uitsluitend op elektrische fietsen richt. Andere aanbieders zijn vaak al lang actief als fabrikant van traditionele fietsen en maken een elektrische fiets door feitelijk een motortje in een bestaand model te integreren. KEOLA daarentegen is puur en alleen opgericht rond e-bikes. De productie vindt plaats in eigen fabrieken – assemblage in Etten-Leur en productie in China – en verkoop voornamelijk vanuit eigen winkels. Daarnaast zijn er winkels die de fietsen in het assortiment hebben. Deze werkwijze waarborgt een overzichtelijke structuur van waaruit de klant direct wordt bediend zonder geldverslindende tussenhandel. In Etten-Leur wordt de centrale logistiek en administratie verzorgd. Hier is tevens de hoofdwerkplaats voor montage, reparatie en onderhoud. Verder is er een flagshipstore in Amersfoort en zijn er testpoints in Delft en nabij Amsterdam en Eindhoven.

Een groot milieutechnisch voordeel van de e-bike is dat het autogebruik wordt teruggedrongen, wat significante milieutechnische voordelen heeft. KEOLA wil dan ook een waardevolle en positieve bijdrage aan een gezonder en schoner leven. Voor de toekomst voorziet de onderneming een forse groei. De huidige directeur, Victor Weng, heeft goede contacten in de Chinese en Japanse markt. Het is zijn streven om steden als Shanghai en Tokyo toegankelijker te maken voor e-bikes door de aanleg van speciale e-bike-snelwegen, waar een maximumsnelheid van 45 km per uur geldt.

‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van KEOLA een topper in haar wereld. Zonder meer de terechte branchewinnaar! ’, aldus Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

Meer informatie: https://keola-ebikes.com

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.


Deel: ' KEOLA winnaar 2016 in Elektrische-fietsenbranche '




Lees ook