Marisabel Spitz nieuwe CEO Hapimag

Bestuurswisseling bij de toonaangevende Europese aanbieder van woonrechten

ZALTBOMMEL, 20130205 -- Na tien jaar werkzaam te zijn geweest als CEO van de Hapimag Groep, legt Kurt Scholl tijdens de Algemene Vergadering van 2013 zijn functie neer. Dr. Marisabel Spitz (foto), sinds 2002 voorzitter van de Raad van Bestuur van Hapimag, neemt op 1 mei 2013 de operatieve leiding van de onderneming op zich en draagt het voorzitterschap van de RvB over aan Dr. Giatgen Peder Fontana.

[Dr. Marisabel Spitz] Het Zwitserse Hapimag, met in Nederland meer dan 12.500 leden en een servicepoint in Zaltbommel, is met 57 resorts en ca. 5300 appartementen op dit moment de toonaangevende aanbieder van woonrechten in Europa. Kurt Scholl heeft sinds 2003 een wezenlijke bijdrage geleverd aan de succesvolle ontwikkeling van Hapimag tot een moderne, klantgerichte onderneming met een sterke infrastructuur en een aanbod dat past bij deze tijd. De vennootschap, met in totaal 141.000 leden in Europa, heeft daarmee haar positie als marktleider in Europa nog verder versterkt. De nieuwe CEO, Dr. Marisabel Spitz, geeft aan: “Nederland is een belangrijke markt voor Hapimag. Nederlanders zijn reislustig en innovatief op het gebied van vrije tijd. Wij volgen graag de trends van het duurzaam reizen door Nederlanders en sluiten hier mijn inziens nauwlettend op aan!”

Over Hapimag
Hapimag is een dienstverlenende onderneming op het gebied van de individuele invulling van vrije tijd en levensstijl, opgericht in 1963. Als voornaamste Europese aanbieder van woonrechten biedt Hapimag meer dan 141 000 leden toegang tot een economisch en ecologisch duurzaam platform met 57 adressen op toplocaties in 16 landen. De leden hebben daarbij de beschikking over meer dan 5300 appartementen voor individueel gebruik, aangevuld met een locatiespecifiek gastronomie-, wellness-, cultuur-, service- en infrastructuuraanbod. De onderneming heeft ca. 1400 medewerkers in dienst (full-time) en realiseerde in 2011 een bedrijfsopbrengst van 186 miljoen euro. Hapimag is een naamloze vennootschap (Aktiengesellschaft) volgens Zwitsers recht en heeft haar hoofdkantoor in Baar/ZG (CH). www.hapimag.com

Deel: ' Marisabel Spitz nieuwe CEO Hapimag '