Julianatoren winnaar 2016 in Attractieparkenbranche

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:00 uur

ROTTERDAM, 20160701 -- Julianatoren is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Attractieparkenbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevend pretpark met een zeer sterke positionering. ‘Julianatoren weet zijn grote knowhow op gebied van attracties voor jonge kinderen uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een zeer moderne organisatie die een opmerkelijke positie heeft opgebouwd.’

Jul’s Rollerskates, Jul’s Helikopterbaan, Jul’s Bungee Trampolines, Jul’s Safaribaan, Schattenjacht, Paardenbaan, Mega Muizenschommel, De Draaiende Piraat, De Springende Piraat. Het is een greep uit de meer dan 60 ‘te gekke’ attracties van Julianatoren, het bekende Apeldoornse pretpark  dat zich afficheert als gezellig, veilig en overzichtelijk pretpark en een dagje uit biedt aan gezinnen met kinderen van 2 tot 12 jaar. Julianatoren (officiële naam: Koningin Julianatoren BV) is opgericht in 1964, maar vindt zijn oorsprong al in 1910. Het telt circa 110 FTE en trekt bezoekers vanuit heel Nederland, maar ook België en Duitsland.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Julianatoren een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Julianatoren, want men is continu bezig zijn diensten en producten te verbeteren en af te stemmen op de klant. Zo is het bijvoorbeeld in staat snel in te spelen op weersverwachtingen en eventuele aanpassingen van openingstijden direct via social media bekend te maken.’

Grootste kinderattractiepark van Nederland

De jury prijst met name de grote klantgerichtheid die Julianatoren in alles wat het doet aan de dag legt. ‘Veel is gedaan aan de attracties en vooral aan het entertainment’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Samenwerking met externe partijen heeft tot succes geleid. Meer parkshows, veel nieuwe dingen, meer op tv, look en feel, enzovoort. De marketingcommunicatie is verder geprofessionaliseerd en alle moderne middelen worden ingezet en gebruikt. Het hele park is als het ware een grote attractiepark voor kinderen, en wel de grootste van Nederland. Toch is het een moeilijke markt, de dagrecreatie, die in feite verzadigd is. Je moet dus aantrekkelijk blijven voor de doelgroep en hun ouders, opa’s, oma’s en onderwijzers. Het onophoudelijk ontwikkelen en vernieuwen van het aanbod hoort hierbij. Zo blijft het park tegelijk aantrekkelijk voor de abonnementhouders.’

De Nominatiecommissie is van mening dat Julianatoren op deze gronden uitgeroepen kan worden tot branchewinnaar en tevens in aanmerking dient te komen voor de Nationale Business Succes Award 2016.

Julianatoren trekt jaarlijks tussen de 450.000 en 500.000 bezoekers. De organisatie heeft een duidelijke strategie met een landelijke positionering. Zeker vanaf 2012 werd dit heel belangrijk vanwege de economische situatie en de teruglopende bezoekersaantallen. Dit is goed gelukt en het huidige aantal bezoekers blijft constant. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper! ’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.julianatoren.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:00 uur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. J. Buter
Telefoon: 055-3553265   -  E-mail: buter@julianatoren.nl