Tweede editie kasteelloop De Halve van De Haar wederom groot succes

HAARZUILENS, 20160328 -- Na een overweldigend succesvolle eerste editie in 2015, klonk vanochtend het startschot voor de tweede editie van de kasteelloop De Halve van De Haar. Ruim 3.000 hardlopers liepen mee verdeeld over diverse afstanden, waarvan veruit de meesten deelnamen aan de halve marathon. Het parcours van de halve marathon liep door het park en de tuinen van Kasteel de Haar, door het schilderachtige dorpje Haarzuilens en voor het eerst ook langs de Haarrijnse plassen.

[Tweede editie kasteelloop De Halve van De Haar]

Onder een prachtig zonnetje en met een stevige wind tegen kwam Bas Stigter in een tijd van 01:18:09 uiteindelijk als snelste man van de halve marathon over de finish. De snelste vrouw op de halve marathon was Marjolein Menheere die een tijd neerzette van 01:32:13.

Deze tweede editie heeft een recordaantal lopers op de been gebracht, namelijk ruim 3.000. Er werden diverse lopen georganiseerd, voor fanatieke hardlopers en sportieve liefhebbers tot jeugdige lopertjes en geïnteresseerde beginners. De organisatie is erg blij dat er wederom zoveel lopers meededen aan dit unieke sportevenement. Bert Eskes, voorzitter van Stichting De Halve van De Haar, kijkt dan ook tevreden terug op de kasteelloop: 'Ondanks de slechte weersomstandigheden, zijn we er als crew vol voor gegaan en hebben we met elkaar een fantastische tweede editie neergezet. De Halve van De Haar is en staat nu op de loopkalender', aldus Bert.

Uniek initiatief
De Halve van De Haar is een uniek sportief evenement met als letterlijk en figuurlijk hoogtepunt een ronde door de stijltuinen van Kasteel de Haar. Het idee voor dit bijzondere sportevenement komt van Sara Watson, kleindochter van baron van Zuylen van Nijevelt van de Haar, die opperde om een halve marathon door het kasteelpark te organiseren.  Sara’s initiatief is overgenomen door de Kermis Oranjevereniging Haarzuilens, Athletic Point en Kasteel de Haar. Gezamenlijk hebben zij de StichtingDe Halve van De Haar in het leven geroepen.

Vanwege een blessure kon Sara zelf niet deelnemen aan deze editie van de kasteelloop. Speciaal voor deze tweede editie heeft Barones Alexandra van Zuylen van Nijevelt van de Haar een prachtige nieuwe wisselbeker laten maken, welke aan de winnaar van de halve marathon overhandigd is. De beker krijgt het komende jaar een ereplaats in Kasteel de Haar.

Alle uitslagen worden vanaf 19.00 uur gecommuniceerd via de website www.dehalvevandehaar.nl

De Halve van De Haar is een gezamenlijk initiatief van: Stichting De Halve van De Haar i.s.m. Kermis Oranjevereniging Haarzuilens, Athletic Events, Vereniging Natuurmonumenten en Stichting Kasteel de Haar.

Deel: ' Tweede editie kasteelloop De Halve van De Haar wederom groot succes '