Topo GPS brengt routeplanner op topografische kaart van Nederland uit

UTRECHT, 20130220 -- De overheid streeft ernaar zoveel mogelijk gegevens als open data beschikbaar te maken voor derden (zie https://data.overheid.nl). Zo is onlangs door het Kadaster de topografische kaart van Nederland als open data uitgebracht. Het bedrijf rdzl heeft op basis van deze zeer gedetailleerde kaart een navigatieapp ontwikkeld: Topo GPS. Met Topo GPS kan je je iPhone/iPad veranderen in een volwaardig GPS apparaat inclusief een routeplanner op basis van de topografische kaart van Nederland.

[Topo GPS: routeplanner op topografische kaart van Nederland] Vandaag is versie 2.0 van Topo GPS uitgekomen waarmee het nu mogelijk is om eenvoudig routes te plannen, uit te zetten, op te nemen en te delen. De kaarten worden op de iPhone/iPad opgeslagen waardoor Topo GPS ook off-line is te gebruiken. Zo kun je pas echt goed tot rust komen tijdens een heerlijke tocht in de natuur.

Vanwege de overzichtelijkheid van de topografische kaart is Topo GPS ideaal voor wandelen, fietsen, hiken, geocaching en andere buitenactiviteiten. Een nuttige app naast de veel minder gedetailleerde kaartenapps van Apple en Google.

Topo GPS is verkrijgbaar in de AppStore voor slechts € 3,59, een fractie van de prijs van een stand-alone GPS apparaat. Meer informatie en screenshots zijn te vinden op https://www.topo-gps.nl.

Deel: ' Topo GPS brengt routeplanner op topografische kaart van Nederland uit '