Virgin Atlantic Cargo verhoogt prestatie luchtvervoersberichtenverkeer

Virgin Atlantic Cargo verhoogt prestaties met Descartes’ oplossingen voor cloud-gebaseerd, mondiaal luchtvervoersberichtenverkeer

Amersfoort, 20130531 -- Descartes Systems Group heeft bekendgemaakt dat Virgin Atlantic Cargo, een toonaangevende, mondiale luchtvervoerder, met veel succes gebruik maakt van Descartes’ cloud-gebaseeerde Global Air Messaging Gateway-oplossingen ter standaardisering en automatisering van hun luchtvrachtvervoersprocessen en daarmee de verhoging van het klanttevredenheidsniveau.

"Met Descartes als onze enige leverancier van elektronisch berichtenverkeer profiteren we van een vergrote transparantie en een verbeterde efficiëntie binnen onze luchtvervoersactiviteiten," zegt Gill Launders, hoofd Corporate Services bij Virgin Atlantic Cargo. "De Global Air Messaging Gateway van Descartes stelt ons in staat zendingen beter aan te sturen en effectiever te voldoen aan de verwachtingen van de klant."

De Global Air Messaging Gateway van Descartes is onderdeel van het cloud-gebaseerde Global Logistics Network (GLN) van Descartes. Het GLN biedt zijn leden een breed scala aan meerwaardeservices voor het gehele vervoersmanagementproces, van contractmanagement tot vrachtboeking, vrachttracering, veiligheid, naleving handelsregistraties enz. Ongeveer 70% van de luchtvervoersberichten van de luchtvrachtvervoerders in de mondiale top 25 gaat via het GLN.

"Het verheugt ons dat ons brede aanbod van luchtvrachtvervoersoplossingen de toonaangevende luchtvervoerders in de wereld ondersteunt bij de verbinding met hun handelspartners en de regulerende instanties om de prestaties te verbeteren en een hoog niveau van klanttevredenheid te bereiken," zegt Jan Markill, EMEA Sales Director bij Descartes. "Virgin Atlantic Cargo is een gewaardeerde klant en we zijn blij dat we hen kunnen ondersteunen bij deze prestatieverhoging en het bereiken van een hoog klanttevredenheidsniveau."

Over Virgin Atlantic Cargo

Bij Virgin Atlantic Cargo staat de klant centraal bij alles wat we doen en is de klant onze inspiratiebron voor ons betrouwbare en met prijzen bekroonde service-aanbod. We zijn er niet op uit om de grootste te zijn, maar om de beste te zijn.

Vandaag de dag bedient ons routenetwerk niet alleen Boston, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, Miami, New York, Orlando, San Francisco en Washington DC in de VS, maar ook bestemmingen in het Caribisch gebied, Sydney, Melbourne, Brisbane, Hongkong, Shanghai, Dubai, Delhi, Mumbai, Tokio, Lagos, Accra, Vancouver, Abu Dhabi, Johannesburg en Kaapstad. We kunnen onze klanten niet alleen ons directe netwerk aanbieden, maar ook alternatieve keuzen naar meer dan 350 bestemmingen voor doorvervoer wereldwijd en deze lijst is groeiende. Hieronder vallen de routes die worden uitgevoerd door onze partnerluchtvaartmaatschappij, Virgin Australia. We hebben het exclusieve recht om de vrachtcapaciteit van Virgin Australia te verhandelen en creëren zo een win-winsituatie voor beide luchtvaartmaatschappijen.

Ons netwerk wordt gecomplementeerd door onze bekroonde klantenservice waarmee we sinds 2002 inmiddels 11 internationale ‘Cargo Airline of the Year’-onderscheidingen hebben gewonnen. Raadpleeg www.virginatlanticcargo.com voor meer informatie.

Over Descartes

Descartes (TSX:DSG) (Nasdaq:DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, prestaties en zekerheid voor ondernemingen waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Via het cloud-based Logistics Technology Platform kunnen bedrijven samenwerken met meer dan 35.000 handelsrelaties dankzij de integratie met Descartes’ met het Global Logistics Network, het meest uitgebreide, wereldwijde, logistieke netwerk.

Klanten gebruiken de Descartes’ modulaire SaaS-oplossingen voor het stroomlijnen, controleren en meten van verschillende logistieke processen. Denk daarbij aan het inplannen en uitvoeren van distributieactiviteiten, het valideren en betalen van logistieke facturen, het aangeven van im- en exportdocumenten.

Descartes’ hoofdkantoor is gevestigd in Waterloo, Ontario, Canada en de onderneming heeft daarnaast vestigingen en partners verspreid over de hele wereld. Meer informatie op: www.descartes.com.

Deel: ' Virgin Atlantic Cargo verhoogt prestatie luchtvervoersberichtenverkeer '