Barcelona populairste stedentrip bestemming van 2014

AMSTELVEEN, 20140806 -- PERSBERICHT, 6 augustus 2014. Barcelona is favoriet bij stedentrippers, zo blijkt uit onderzoek van Goedkoopstestedentrip.nl; het innovatieve platform voor het vergelijken van stedentrip aanbiedingen.

De stedentrip website ontwikkelde een vernieuwende Citytrip Alert service waarmee stedentrippers gemakkelijk en snel aanbiedingen vinden voor stedenreizen die bij hun persoonlijke reiswensen passen. Sinds lancering van de gratis dienst in januari, registreerde de site meer dan 12.500 gebruikers en ruim 36.000 inschrijvingen. Na analyse van deze data deelt Goedkoopstestedentrip.nl mee dat ook dit jaar de meeste mensen aangeven naar Barcelona te willen voor hun volgende stedentrip.

Verreweg de meeste inschrijvingen voor Barcelona

“Ons bestand heeft inmiddels duizenden leden die zich inschrijven om voor één of meerdere van de inmiddels 70 vertegenwoordigde steden, op de hoogte gehouden te worden van aanbiedingen. Het grootste deel daarvan volgt Barcelona”, aldus sitemanager Laura Boldingh.

Op de 2e plaats staat Parijs en Londen scoort plek 3. “Hoewel Barcelona nu bovenaan staat, verwachten we dit najaar een verschuiving in de top 3. Met het oog op de populaire kerstshopping weken rond de feestdagen, voorspellen we meer vraag van onze gebruikers naar aanbiedingen voor onder andere Londen en Berlijn. Daarnaast stijgt verhoudingsgewijs ook de interesse in minder bekende steden met een budget karakter, zoals Warschau, Glasgow en Lissabon”, zegt Boldingh.

Unieke ‘persoonlijke citytrip search’ service

De techniek achter de persoonlijke e-mail service van www.goedkoopstestedentrip.nl is ontwikkeld door Leads2Travel B.V., uitgever van het online media concept. Op zustersite Vliegennaar.nl draait de tool al enkele jaren succesvol in de vorm van de Flight Alert service, die je helpt om de goedkoopste vliegtickets te vinden. Nu wordt het ook stedentrippers gemakkelijk gemaakt: geef op naar welke bestemming je wilt, wat je maximaal wilt betalen en laat je e-mailadres achter. Zodra er een aanbieding is gevonden die aan deze wensen voldoet, ontvang je bericht per mail en is zelf eindeloos zoeken en vergelijken verleden tijd.

Deel: ' Barcelona populairste stedentrip bestemming van 2014 '