efm scoort weer beter onder deelgenoten en verzekerden


MEPPEL, 20110809 -- De deelgenoten en verzekerden van efm onderlinge schepenverzekering zijn bijzonder tevreden over de dienstverlening van hun vereniging in Meppel. Uit een recent klantonderzoek blijkt dat de klanten de kwaliteit en service van efm met een rapportcijfer van 8,1 waarderen. Drie jaar geleden was dit cijfer een 7,9.

Volgens directeur Tom Boerema blijkt uit het onderzoek dat de duizenden aangesloten binnenvaartschippers, watersporters, woonbootbewoners en andere klanten met name de eigen expertisedienst, eerlijke voorwaarden en snelle afhandeling van schades weten te waarderen. `Wij zijn een echte onderlinge verzekeraar en hanteren een eerlijk en stabiel premiebeleid’, vertelt de directeur. `Winst maken is niet ons doel, dus wanneer het ons voor de wind gaat, profiteren de deelgenoten daar automatisch van en krijgen ze premie terug. Dat gebeurt nu al enkele jaren.’

Betrokken
efm is marktleider in Nederland als het gaat om scheepsverzekeringen. Boerema: `In Meppel werken bijna veertig mensen die stuk voor stuk ‘iets’ hebben met het water en daardoor bijzonder betrokken en gemotiveerd zijn om de klant te helpen. Wat uit het onderzoek ook blijkt is dat de eigen expertisedienst ervoor zorgt dat schades snel en vakkundig afgehandeld worden. Doordat onze historie teruggaat naar de 19e eeuw, is er eigenlijk geen schadegeval dat we niet eerder bij de kop hebben gehad. Door deze kennis ligt de schipper nooit langer dan strikt noodzakelijk stil. Ik durf echt te stellen dat onze service  beter is dan die van andere verzekeraars en gelukkig weten onze deelgenoten en verzekerden dat ook.’

Kleine lettertjes
Waar andere verzekeraars op korte termijn stunten met kortingen of aanbiedingen, kiest efm ervoor om een stabiele en betrouwbare partner te zijn, die er echt voor al haar klanten van groot tot klein is. Hoofd Advies en Verkoop Johan van Assen: `Bij ons hoeven de mensen niet bang te zijn voor de kleine lettertjes in de voorwaarden. Wij gaan voor de lange termijn en zijn er oprecht trots op dat we in sommige gevallen hele schippergeneraties door de eeuwen heen hebben verzekerd. We kennen de risico’s van de binnenvaart en proberen deze zo goed mogelijk af te dekken. We hanteren geen commerciële trucs om een uitkering bij een eventuele schade lager uit te laten vallen. Simpel gezegd word je bij efm niet besodemieterd. Wij staan naast onze klant en zij bepalen zelf onze zeer complete voorwaarden!’

efm


Deel: ' efm scoort weer beter onder deelgenoten en verzekerden '




Lees ook