Roos Prommenschenckel signeert bij winkelintro Zonnebloemwenskaarten

GILZE, 20070108 -- Nationale Vereniging de Zonnebloem start op vrijdag 12 januari 2007 in samenwerking met dagblad- en tijdschriftendistributeur Van Gelderen met de verkoop van wenskaarten voor het goede doel. De nieuwe wenskaarten zijn vanaf deze dag verkrijgbaar bij zo'n 200 verkooppunten in het land, waaronder alle AKO-winkels. De introductie krijgt een feestelijk tintje. Ambassadeur Onbeperkt Nederland, Roos Prommenschenckel, signeert speciaal voor deze gelegenheid wenskaarten in de Rivonshop, Brink 26 te Nijkerk om 11.00 uur en bij AKO, Zuidplein 10 (WTC NS) te Amsterdam om 16.00 uur.

Het gaat om uniek uitgevoerde kaarten voorzien van een warme, persoonlijke boodschap en uitgevoerd met een bedrukt kalk-inlegvel, ontworpen door wenskaartenuitgeverij ProCard Vlinders BV. De kaarten liggen vanaf 12 januari in de winkels voor 1,99, waarvan 0,29 rechtstreeks naar het Zonnebloemwerk gaat voor zieken en gehandicapten. Dat geeft de uiteindelijke kopers en ontvangers van deze wenskaarten dus een extra goed gevoel. Het aanbod bestaat uit 48 verschillende kaarten voor elk regulier wensmoment. Daarnaast zijn er acht verschillende hangpakjes (met zes wenskaarten erin) beschikbaar voor 3,95 per stuk. Hiervan gaat 0,55 naar de Zonnebloem.

Nationale Vereniging de Zonnebloem is n van de grootste vrijwilligersorganisaties in Nederland. Zij zet zich in voor mensen met een fysieke beperking door ziekte, handicap of leeftijd, voor wie een sociaal isolement dreigt. Via huisbezoek, dagactiviteiten en aangepaste vakanties geven de ruim 38.500 vrijwilligers kleur aan het leven van zieken en gehandicapten. De Zonnebloem weet hoe belangrijk het geven van aandacht is. De wenskaarten sluiten dan ook naadloos aan bij de kerndoelstelling van de Zonnebloem.

Het op de markt brengen en verspreiden van de wenskaartenlijn gebeurt door Van Gelderen, een dochteronderneming van mediaconcern Audax te Gilze. Van Gelderen is verantwoordelijk voor de import en distributie van ruim 300 buitenlandse dag- en zondagsbladen plus een aantal klinkende buitenlandse opinietitels. Daarnaast is Van Gelderen steeds op zoek naar nieuwe producten, nieuwe afzetkanalen en samenwerkingsverbanden. Inmiddels heeft de organisatie de wenskaartenlijn `KatjeKaarten' succesvol op de markt gezet, daarnaast is het nieuwe afzetkanaal, genaamd `City Press Bike', niet meer weg te denken uit de Amsterdamse binnenstad.

Deel: ' Roos Prommenschenckel signeert bij winkelintro Zonnebloemwenskaarten '