Smiths detection lanceert meer precieze en betrouwbare handapparatuur voor detectie en identificatie van straling

‘RadSeeker’ verhoogt in hoge mate precisie, voor snellere identificatie van gemaskeerde of afgeschermde radioactieve bedreiging op grotere afstand

DANBURY, Conn.--(BUSINESS WIRE)-- 20110505 --

Smiths Detection heeft vandaag een nieuwe, meer precieze en geschikte handstralingdetector gelanceerd – de “RadSeeker”. Hiermee kunnen radiologische en nucleaire gevaren worden gedetecteerd. Het apparaat dat superieure prestatiecapaciteiten heeft, en verder ook compact en duurzaam is, beschikt over een brede waaier van toepassingen, van civiele verdediging en eerste respons radionucleaire detectie-operaties, tot het bijstaan van het haven- en grenspersoneel bij de screening van vracht, container en voertuig.

Smiths Detection launches more accurate and reliable handheld radiation detector and identifier, the RadSeeker (Photo: Smiths Detection)

Dr. Brian Boso, Smiths Detection Chief Scientist, zei: “RadSeeker legt de sterkste en meest precieze capaciteiten voor stralingdetectie letterlijk in de palm van de hand. Wij geloven dat hiermee in belangrijke mate de precisie, efficiëntie en versatiliteit bij het opsporen en identificeren van radioactieve bedreigingen verhoogd worden. Smiths Detection is nu in staat technologie te leveren voor het detecteren van bedreigingen op ieder zorgvlak ten aanzien van de bedreiging van de nationale veiligheid en van het vaderland, zoals chemische, biologische, radiologische, nucleaire en explosieve gevaren.”

RadSeeker is ontworpen om tegemoet te komen aan zowel de vereisten van de industriële prestatienorm ANSI N42.34-2006 als aan die van het Department of Homeland Security (DHS) Domestic Nuclear Detection Office (DNDO). Het apparaat is sneller en preciezer in het opsporen en identificeren van gevaarlijk radio-actief materiaal, waaronder gemaskeerde en afgeschermde Special Nuclear Materials (SNMs). Deze apparatuur waarvoor een patentaanvraag is ingediend, geeft nauwkeurige aflezing bij alle werkingscondities door middel van een automatisch stabilisatieproces. Hiermee wordt de noodzaak van calibratie op het terrein of periodieke calibratie weggenomen.

RadSeeker is een lichtgewicht instrument dat door zijn robuuste uitrusting voor iedere terreinconditie kan worden gebruikt. Het is stootbestendig en kan bij extreme temperaturen of weercondities worden ingezet. De RadSeeker wordt gefabriceerd in de installatie van Smiths Detection in Danbury, Connecticut. Het toestel is uitgebreid getest door overheids- en testlaboratoria.

Voor de technische specificaties van RadSeeker kunt u terecht op: https://www.smithsdetection.com/RadSeeker.php.

Smiths Detection (www.smithsdetection.com) biedt geavanceerde veiligheidsoplossingen voor de burger- en militaire markt wereldwijd. Het bedrijf ontwikkelt en fabriceert technologische producten die aan de overheidsregelgeving tegemoet komen en waarmee explosieven, chemische en biologische agenten, wapens en smokkelwaar kunnen worden geïdentificeerd. Het bedrijf maakt deel uit van Smiths Group (www.smiths.com), toonaangevend leider wereldwijd voor de toepassing van moderne technologieën op markten voor de detectie van gevaren en smokkelwaar, en verder de energetische markt, medische apparatuur, communicatie en ingebouwde componenten. Smiths Group biedt werk aan ongeveer 23.000 personen in meer dan 50 landen.

Foto's/Multimediagalerij beschikbaar op: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6709398&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Mediacontacten: