RET zet AOK in om Rotterdam in beweging te houden

Een van Nederlands grootste openbaarvervoerbedrijven gebruikt AOK van ChangeBASE om toepassingen met succes te migreren naar Windows 7

LONDEN--(BUSINESS WIRE)-- 20110909 --

ChangeBASE, de wereldleider in het testen, herstellen en converteren van compatibiliteit van toepassingen, kondigde vandaag aan dat RET, een van Nederlands grootste openbaarvervoerbedrijven, AOK heeft ingezet om zijn migratie naar Windows 7 te versnellen.

RET staat in voor de dagelijkse vervoerbehoeften van meer dan 600 000 mensen en is verantwoordelijk voor het veilige en tijdige vervoer van zo’n tweehonderd miljoen mensen per jaar. Om Rotterdam in beweging te houden, moeten ze beschikken over de allerbeste technologie die beschikbaar is, dus toen de Raad van RET besliste te verhuizen naar een nieuwe hoofdzetel en tegelijkertijd de hardware te vernieuwen en het besturingssysteem te migreren naar Windows 7, moest het projectteam meer dan 200 toepassingen die uiterst belangrijk zijn voor de werking en de veiligheid testen, rapporteren, herstellen en inzetten. De organisatie ging in zee met ChangeBASE via zijn Nederlandse partner, PDS, een toonaangevende Europese verdeler van tools voor de migratie van toepassingen.

AOK is een modulair softwarepakket dat organisaties de kans biedt hun toepassingen te testen, te herstellen en te converteren zodat ze compatibel zijn met Windows 7, 64-bit, Windows Server 2008, Office 2010, Internet Explorer 8 en alle grote virtuele omgevingen. AOK biedt enorme kosten- en tijdbesparingen tijdens het volledige test- en verpakkingsproces van de toepassing en zorgt voor consequente resultaten van hoge kwaliteit.

“AOK is zo eenvoudig, het doet exact wat het belooft, snel en efficiënt,” zei Martin Spijkers, Technical System Development Co-ordinator van RET. “En AOK voldeed aan de verwachtingen binnen een krappe deadline. AOK verminderde onze verpakkingstijd gemiddeld met een derde - AOK gaat recht op het probleem af, lost het op en gaat door. Nu winnen we tijd dankzij AOK.”

“De immense capaciteit van AOK om toepassingen correct en snel te testen, te rapporteren en te herstellen heeft zichzelf bewezen bij het RET-project,” zei John Tate, Managing Director van ChangeBASE. “Nu grote besturingssystemen voor bedrijven zoals XP stilaan van de markt verdwijnen, dringt de tijd voor organisaties om hun migratie naar Windows 7 te voltooien. De snelheid tegen dewelke AOK de migratie kan verkorten, is een positief voordeel voor elke organisatie die Windows 7 en Internet Explorer 8 wil gaan gebruiken.”

“Efficiëntie en snelheid waren de belangrijkste drijfveren voor het team van RET,” zei Coert Bosker, PDS. “Door onze ervaring met het werken met ChangeBASE en het gebruik van AOK bij verschillende klanten, wisten we dat AOK de enige oplossing was die aan hun verwachtingen zou voldoen. Het massale laden, testen, rapporteren en herstellen van AOK betekende een aanzienlijke verkorting van de herverpakkingselementen van de migratie voor RET – we zijn opgetogen over het vlotte en efficiënte verloop van het project.” RET bevindt zich nu in de laatste stadia van zijn migratieproject en AOK werd ingevoerd als een bedrijfsnorm. “AOK speelt nu een belangrijke rol in ons herverpakkingsproces,” besloot Martin Spijkers. “Het is een standaardtool die we gebruiken om de verwerkingstijd te verkorten en het biedt ons kwaliteitsborging bij onze compatibiliteitsvereisten.”

Voor meer informatie, kijk op www.changebase.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
C8 Consulting Ltd