Sara Lee voltooit verkoop van bakkerijbedrijf in Spanje en Portugal aan Grupo Bimbo

DOWNERS GROVE, Illinois (VS)--(BUSINESS WIRE)-- 20111206 --

Sara Lee Corp. (NYSE: SLE) heeft vandaag de voltooiing bekendgemaakt van de verkoop van hun bakkerijbedrijf Spanje en Portugal aan het Mexicaanse bedrijf Grupo Bimbo S.A.B. de C.V. (BMV: BIMBO) voor €115 miljoen (ongeveer $155 miljoen op basis van de huidige wisselkoersen) in contanten. De overeenkomst betreft alle Sara Lee bakkerijmerken in Spanje en Portugal, alsmede zeven productiefaciliteiten.

In oktober 2011 maakte Sara Lee Corp. bekend dat zij instemmen met de verkoop van dit bedrijf, waartoe vooraanstaande merken behoren zoals Bimbo, Martinez, Ortiz en Silueta. In het boekhoudkundig jaar 2011 genereerde het bedrijf nettoverkopen van $408 miljoen. Het bedrijf heeft ongeveer 2000 medewerkers.

Over Sara Lee Corporation

Sara Lee Corp. (NYSE: SLE) en hun marktleidende portefeuille van voedsel- en drankmerken, waaronder Ball Park, Douwe Egberts, Hillshire Farm, Jimmy Dean, Pickwick Teas, Sara Lee en Senseo, genereert bijna $9 miljard aan jaarlijkse nettoverkopen uit doorlopende activiteiten en heeft ongeveer 20.000 werknemers wereldwijd. In januari 2011 maakte Sara Lee Corp. bekend dat het het bedrijf gaat verdelen in twee op specifieke producten gerichte naamloze vennootschappen, het ene gericht op de internationale koffie- en theemarkt en het andere op Noord-Amerikaans vlees. Bezoek voor meer informatie over het bedrijf www.saralee.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Sara Lee Corporation