WK ijscoupe Oranje-Mexico: taco met tequila-ijs en oranje chocolade

EPE, 20140626 -- Zondagavond speelt het Nederlands elftal de achtste finale tegen Mexico. Speciaal voor deze wedstrijd heeft de IJsacademie in haar ijslaboratorium in Epe een nieuwe ijscoupe bedacht. Een Mexicaanse taco met tequila-ijs, gedoopt in oranje chocolade met nootjes.

Oranje Turbo Taco
De IJsacademie heeft deze ijscreatie een naam gegeven en heeft zich laten inspireren door Arjan Robben. Deze Nederlandse vleugelspeler speelt de sterren van de hemel op het WK in Brazilië en spurt alle verdedigers voorbij als hij de "turbo" aanzet. Om het ijs te presenteren wordt dus een originele Mexicaanse taco gebruikt. In de taco wordt het tequila-ijs geschept. Het tequila-ijs is gemaakt van sinaasappelsap, limoensap en een scheutje tequila. Om de taco een oranje tintje te geven is deze gedoopt in oranje fair trade chocolade met nootjes.

[WK ijscoupe Oranje-Mexico: taco met tequila-ijs en oranje chocolade]

Chilipeperijs
Het is niet de eerste keer dat Klaasjan Haar, de eigenaar van de IJsacademie, een ijscoupe heeft bedacht voor een wedstrijd van Oranje in Brazilië. Voor de wedstrijd tegen Chili een week geleden heeft deze ijsmeester een ijscompositie gemaakt van chilipeperijs gepresenteerd in een hoorntje met oranje slagroom. In verschillende media is een artikel verschenen over deze bijzonder pittige ijscreatie. Hij heeft bij verschillende radiostations en journalisten uitleg moeten geven en heeft bij Giel Beelen op 3fm live in de ochtendshow de ijscoupe gemaakt.

Vloeibare Stikstof
Het ijs van de ijsacademie wordt op locatie bereid met vloeibare stikstof. Omdat vloeibare stikstof zo koud is, 196 graden onder nul, ontstaan er geen ijskristallen in het ijs. Het resultaat is een zeer bijzondere ijstructuur. Het ijs wordt bereid met enkel natuurlijke producten en het liefst biologisch. De IJsacademie is bezig aan een opmars in Nederland en de enige in Nederland die ijs maakt op deze manier. Steeds meer is er behoefte aan puur en eerlijk ijs en dan ook nog op een bijzondere manier bereid. De ijsacademie is dan ook een graag geziene gast op bedrijfsfeesten en productpresentaties.

We vreten ze op zondagavond
1. Geef een lik aan de rug van je hand.
2. Strooi wat zout op de gelikte huid. Als het goed is blijft het plakken.
3. Adem uit, lik het zout, neem een shot tequila (alleen voor volwassenen) en bijt in de oranje Turbo Taco.

Deel: ' WK ijscoupe Oranje-Mexico taco met tequila-ijs en oranje chocolade '