Opening eerste Friese SPAR 3.0 in Dokkum

DOKKUM, 20140618 -- De nieuwe vestiging van SPAR Boonstra aan de Liudgerleane in Dokkum is maandagavond feestelijk geopend. Onder grote belangstelling kregen eigenaar Lammert Boonstra en zijn vrouw Marjan symbolisch de sleutel van hun SPAR 3.0 overhandigd door Erik Zwanenburg en Bernhard Hoekstra van ontwikkelende belegger Zwanenburg Projecten B.V. uit Heerenveen.

De opening vormde het slotstuk van de verhuizing van de oude SPAR-vestiging een straat verderop naar de nieuwe. Boonstra is verguld met de toegankelijke locatie van zijn supermarkt met naastgelegen BP-tankstation. Net zoals hij enthousiast is over het onherkenbaar verbouwde pand van voormalig Opeldealer Wouda waarin zijn SPAR 3.0 is gevestigd. ‘Onze nieuwe SPAR is 200 vierkante meter groter en fris en modern ingericht volgens de gloednieuwe SPAR-stijl,’ zegt Boonstra. ‘We zijn de vierde SPAR in Nederland met deze inrichting. In onze nieuwe supermarkt bieden wij onze klanten een nog ruimere keuze in vers, optimale service en gemak.’

Naast het vertrouwde assortiment is er extra ruimte voor verse groente, fruit, vlees, vleeswaren en kaas. ‘We houden van lokaal ondernemen en hebben een samenwerking met verschillende bedrijven en ondernemers uit de buurt,’ zegt Boonstra. ‘Zo bieden we vlees van zowel Weidenaar uit Dokkum als Smit uit Ternaard, groente en fruit van Smeding uit Sint Annaparochie en aardappels van een lokale boer net boven Dokkum. In de uitgebreide bakkerijafdeling kan men terecht voor vers gebak en op ambachtelijke wijze gebakken dagvers brood van Bakker van de Berg uit Burgum. Onze SPAR heeft nu ook een slijterij terwijl de cadeau- en bloemenafdeling is uitgebreid. Ook ons assortiment internationale producten is gegroeid. Dit laatste is echt een trend waarop we willen inspelen. Zoals we ook op de groeiende vraag naar vers gegrilde vleeswaren inspelen.’

De SPAR 3.0 is in alle opzichten modern. In de frisse, met grijs steigerhout afgewerkte winkelinrichting zijn fraaie kleurstellingen toegepast terwijl de producten smakelijk worden uitgelicht. In de supermarkt kan men gebruik maken van gratis Wi-Fi. Via http://www.boonstra.spar.nl/ kan men online boodschappen doen en laten bezorgen terwijl ook het bestellen en laten bezorgen van complete maaltijden mogelijk is. Voor de winkel is ruime – gratis – parkeergelegenheid gerealiseerd. Ook de openingstijden zijn verruimd: SPAR Boonstra is van maandag tot en met donderdag en op zaterdag geopend van 8.00 tot 20.00 uur. Op vrijdag kan men van 8.00 tot 21.00 uur in de supermarkt terecht.

[Foto: Opening De Spar 3.0 in Dokkum. Vlnr: Marjan en Lammert Boonstra, Erik Zwanenburg, Bernhard Hoekstra]

Van links naar rechts: Marjan en Lammert Boonstra, Erik Zwanenburg, Bernhard Hoekstra.

Deel: ' Opening eerste Friese SPAR 3.0 in Dokkum '