Bijna 4.000 mensen gratis geholpen met juridisch advies

EINDHOVEN, 20130117 -- Nadat Rechtswinkel.nl in februari 2012 werd gelanceerd, hebben dat jaar bijna 4.000 mensen gratis rechtshulp ontvangen via deze site. In totaal beantwoordden de ruim 130 juristen die zich op vrijwillige basis hebben aangesloten 4.086 vragen van 3.976 rechtzoekenden. Dat is zo’n 400 vragen per maand! Daarmee heeft de site een gat in de markt gevuld: een groeiend aantal mensen wil online gratis professionele antwoorden op uiteenlopende rechtsvragen. Rechtswinkel.nl geeft die antwoorden. Op basis van die antwoorden besluit de vragensteller of hij/zij nadere rechtshulp wil. De antwoorden hebben geleid tot meer dan 500 direct contactaanvragen tussen rechtzoekenden en juristen.

[logo Rechtswinkel] Rechtswinkel.nl voorziet in behoefte

Een groeiend aantal mensen, zowel particulieren als ondernemers, vraagt online gratis juridisch advies aan. Dat gebeurt anoniem. Veel van de vragenstellers zijn afdoende geholpen met de antwoorden die zij op hun vraag krijgen. De antwoorden zijn op de site direct onder hun vraag te zien. Als meer juristen een antwoord geven, worden de antwoorden geclusterd. In een aantal gevallen blijkt het alsnog nodig een jurist in te schakelen. Dan blijkt het grote voordeel van de site: door de antwoorden op zijn vraag te vergelijken kan de vragensteller de jurist selecteren die het best bij hem of haar past. De site bevat bovendien een profiel van elke geregistreerde dienstverlener met meer informatie en een foto.

De juristen moeten serieus werk maken van hun antwoorden, want vragenstellers kunnen een oordeel ( 1 t/m 5) geven over de kwaliteit ervan. De jurist mr. Robert Martens uit Haelen heeft bijvoorbeeld al meer dan 1.100 beoordelingen mogen ontvangen van gebruikers van Rechtswinkel.nl.

2013: verdere groei

Het 100% online platform Rechtswinkel.nl groeit nog volop. De stichting Rechtswinkel.nl verwacht in 2013 een flinke uitbreiding van zowel juristen die zich als vrijwilliger aanmelden bij de site, als rechtzoekenden die de weg naar het platform weten te vinden. Juristen zoals advocaten, notarissen en fiscalisten, maar ook rechtenstudenten kunnen zich kosteloos aanmelden en vragen van rechtzoekenden beantwoorden. Ook de rechtzoekenden kunnen gratis terecht op rechtswinkel.nl.

Deel: ' Bijna 4.000 mensen gratis geholpen met juridisch advies '