Embraer neemt Florida’s ruimtevaartindustriemedewerkers over

Internationale bedrijven sleutel tot economische renaissance

MELBOURNE, Florida, VS--(BUSINESS WIRE)-- 20110218 --

Er is een overvloed aan ruimtewetenschappers en technici in de regio Melbourne, Florida en internationale luchtvaartgiganten zoals Embraer werken graag met de medewerkers van hoog kaliber die na het stopzetten van de Space Shuttle projecten beschikbaar komen. Met functionarissen van Melbourne International Airport en de City of Melbourne als leiders van de strijd worden duizend van de 8000 functies die naar verwachting verloren zullen gaan vervangen door slimme wereldwijde bedrijven – maanden voordat de laatste shuttle wordt gelanceerd.

Op maandag 21 februari worden de eerste nieuwe functies realiteit wanneer Embraer (Empresa Brasileira de Aeronautica S.A. – NYSE: ERJ; BM&FBOVESPA:EMBR3), de deuren van hun complex met een waarde van $41 miljoen op Melbourne International Airport openen, in eerste instantie door het in dienst nemen van 200 hoogopgeleide medewerkers voor een salaris van gemiddeld $50.000. De jaarlijkse salariskosten bij Embraer’s eerste Noord-Amerikaanse vliegtuigassemblagefabriek zal boven de $10 miljoen liggen, wat zich vertaalt in een locale economische impact van $23 miljoen per jaar.

“We staan aan het begin van onze economische renaissance,” aldus Melbourne’s Burgemeester Harry Goode. “We hebben het talent, we hebben het land en gelukkig hebben we het klimaat. Er is geen genie voor nodig om uit te vinden dat dit de plaats is waar internationale bedrijven zouden moeten groeien. Embraer snapte dit als eerste.”

Embraer behoort tot de drie wereldwijde vliegtuigfabricage- en onderhoudsbedrijven die plannen hebben aangekondigd om naar het vliegveld te verhuizen en hun voordeel te doen met de beschikbare medewerkers van de space shuttle.

In tegenstelling tot veel industrieterreinen met weinig ruimte om te groeien heeft Melbourne International Airport nog 500 acres land beschikbaar voor ontwikkeling. Het vliegveld biedt een werkelijk kwadrimodaal vervoersnetwerk bestaande uit lucht, land, zee en, inderdaad, ruimtehavens.

“Er zijn niet veel steden op de wereld die dat kunnen waarmaken,” aldus Goode, die ook fungeert als chairman van de Melbourne Airport Authority.

Embraer zal dezelfde postcode hebben als andere Fortune 100 bedrijven in wat international wordt erkend als een vliegtuigfabricage- en luchtvaartcluster. De mondiale hoofdvestiging van Harris Corp. is vlakbij, evenals belangrijke locaties voor Northrop Grumman, General Electric, Rockwell Collins, DRS en anderen.

Congreslid voor Florida Bill Posey, U.S. Senator/voormalig astronaut Bill Nelson en de Gouverneur van Florida Rick Scott ondersteunen allen Embraer’s beslissing in een videopersbericht dat naar verwachting vandaag zal worden uitgebracht. Ga voor een directe link naar www.MLBair.com. Ga voor meer informatie over Melbourne, Florida, naar www.melbourneflorida.org of www.spacecoastedc.org.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Photos/Multimedia Gallery Available: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6611717&lang=nl

CONTACT:
Melbourne International Airport